Gratis website maken waar andere ook een website kunnen maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

ItsNaud

Gebruiker
Lid geworden
31 jan 2011
Berichten
65
Hallo,

Ik wil graag een website maken en dat bezoekers op die website dan ook een website kunnen maken.

is dat mogelijk

Het liefst gratis!

Alvast bedankt
 
Helemaal gratis lijkt me sterk.

Je kan wel Domain Forwarden wat je nu ook al met je site hebt gedaan

En dan zelf een site maken waar andere ook pagina's kunnen maken.

Maar dat moet je aan iemand anders vragen
 
Hoe doe je dat? Dat andere eigen pagina's (website's) kunnen maken?
 
Laatst bewerkt:
Nee gewoon een website waar andere ook een website kunnen maken een soort van webhost
 
Hoi Naud,
Ik ben bang dat dit niet haalbaar is, en al helemaal niet gratis:
  1. Providers vinden het niet leuk (dwz. verbieden het doorgaans via hun voorwaarden) dat je binnen hun servers zelf als host/provider gaat opereren. Of je moet een soort officiële sub-provider worden, maar dat kost handen vol geld (dan huur je bij hen een blok servers af waarop je zelfstandig kan hosten).
  2. Technisch is dat erg ingewikkeld, o.a. vanwege server-programmering (bij te houden met updates) en allerlei veiligheidsmaatregelen die ingebouwd moeten worden (en ook updates moeten krijgen).
  3. Daarbij komen ook nog juridische zaken en aansprakelijkheid. Als jij anderen sites zou laten maken via jouw site, ben jij eindverantwoordelijk, lijkt me: ook als anderen er zonder dat jij het wilt "troep" op zetten (bv.: heel veel grote bestanden, of "verboden waar" als illegale downloads of zelfs malware). - Door één boosdoener zou je hele site afgesloten kunnen worden (dwz die van jezelf en ook die van de goedwillende anderen die er hun site op geparkeerd hebben).Toezicht houden op zoiets is vrijwel onmogelijk: dag- en nachtwerk, want je weet nooit wanneer iemand iets gaat plaatsen!
Jammer! :confused:

Wat wel kan (met een CMS), is dat anderen één of meer eigen pagina's op je site krijgen; maar niet een hele site. Ze moeten dan allemaal binnen het systeem passen (dus de één kan niet met een Wordpress-sjabloon gaan werken, en de ander met een Joomla-template).
Met een ingewikkelder CMS (ik denk dat het met Drupal wel kan) zou je binnen een site "afdelingen" kunnen maken die er uit zien als eigen sites (en die dan een eigen beheerder hebben). Zoiets bouwen is echter ook niet eenvoudig, voor zover ik weet: veel studie en veel werk.

Met vriendelijke groet,
CSShunter
 
Laatst bewerkt:
CMS is eigenlijk niet zo moeilijk om te maken maar het kan wel veel tijd gaan kosten, maar er zijn genoeg sites en filmpjes die je daarbij kunnen helpen :D
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan