Gratis Windows Mail vraagt geld voor openen bijlage in e-mail. Hoe kan dat?

Status
Niet open voor verdere reacties.

everhart

Gebruiker
Lid geworden
4 jan 2005
Hallo, ik hoop dat ik op de goede plek zit met de volgende vraag:

Een kennis van mij, 88 jaar, die ik wel eens ondersteun inzake computeraangelegenheden heeft het volgende probleem met het gratis e-mailprogramma Windows Mail. Ze heeft Windows 10.

Als ze een bijlage van een e-mail wil openen, die ik haar gestuurd heb (edit), wordt er naar haar wachtwoord van Microsoft gevraagd. Dat is natuurlijk al vreemd of niet?
Vul je dat in, dan wordt de bijlage wel geopend maar komt er vliegensvlug een schermpje overheen of je € 2,49 o.i.d. wil betalen.
Wil je dat niet, dan kom je domweg niet verder, wordt e.e.a. geblokkeerd.
Hoe kan dit?
Is hier mogelijk iets gecorrumpeerd door buitenstaanders?:shocked:

Laatst bewerkt:
Als het een mail met bijlage van een onbekende is dan is het advies om deze gewoon te verwijderen.
Sowieso nooit een bijlage van een mail van onbekende afzender openen.

Als het een mail met bijlage van een onbekende is dan is het advies om deze gewoon te verwijderen.
Sowieso nooit een bijlage van een mail van onbekende afzender openen.
Het is een e-mail + bijlage van mezelf aan haar.

Heb het bericht even aangepast om dit misverstand voor te zijn.

Laatst bewerkt:
Volgens mij ben je geïnfecteerd en het wachtwoord van Microsoft ook kwijt. Deze topic kun je beter verplaatsen naar Helpmij geïnfecteerd?

Wachtwoord met spoed veranderen! Ook van gekoppelde diensten, zoals bijv. Dropbox o.i.d.!

Wil het wat lukken ?
Vermoedelijk is het loos alarm.
Nu ik het bij de persoon nader onderzocht heb, gaat het waarschijnlijk enkel om pogingen van Microsoft, de gebruiker van het mailprogramma te bewegen een Officeprogramma aan te schaffen. Raar maar waarschijnlijk waar.
Overigens met antivirusprogramma en MBAM geen infecties vastgesteld.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan