Gratis Winzip?

Status
Niet open voor verdere reacties.

ingmar

Gebruiker
Lid geworden
18 feb 2001
Ik zoek een programmaatje waarmee ik iets kan comprimeren (om te mailen). Liefst een dat de ontvanger gewoon met rechtsklikken (in XP), zonder verdere installatie van een zip-programma, kan uitpakken.Gebruikte daarvoor altijd Winzip, maar dat bestaat nu alleen nog in niet-gratis of probeer-vorm? Of weet iemand nog een oudere (gratis) versie te vinden?

Alvast bedankt voor je antwoord,
Ingmar

Kan gewoon met XP
Rechtklikken op een map > kopieren naar > gecomprimeerde map

Ook kan je op leeg stuk van bureaublad rechtklikken > nieuw > gecomprimeerde map
En daar kan je allerlei bestanden in plakken.

Laatst bewerkt:
Bedankt Jozo.
Het kan inderdaad, maar dan kom ik van 3,54 op 3,40 mb, en dat is niet genoeg.
Er zit een wma-bestand in (dat als ik het aan een mailtje hang het mailtje boven de 5 mb doet komen) – of kan het zijn dat zo'n bestand niet verder klein te krijgen is?

Ingmar

Soms kan je bestanden gewoon niet echt kleiner maken.
Kijk eens of het met winzip wel lukt, een zipbestand kan de ontvanger gewoon weer met XP uitpakken.
Grote bestanden kan je ook met Yousendit versturen.
http://www.yousendit.com/

Ingmar, ik heb een oudere versie liggen en die had ik al bijna bij je bezorgd. Echter, jouw provider protesteert en wil de mail niet ontvangen, omdat...............
je quotum is bereikt qua capaciteit....................

Hee .. vreemd.
Ik stuur je per mail even een beter mailadres.
Groet,
I.

Het is belangrijk om te weten dat je al gecomprimeerde bestanden vaak niet meer kleiner kunt krijgen met bijvoorbeeld ZIP programmaatjes. Dit komt, tja, omdat het bestand al gecomprimeerd is. Data kan eigelijk alleen gecomprimeerd worden als het 'rauw' is, of met andere woorden, uncompressed.

De allerbeste compressor tot nu toe is naar mijn mening toch echt UHARC. UHARC bestaat al sinds het DOS tijdperk, maar is echt super wat compressie betrefd. Hij is wel wat langzamer, maar het werkt prima.
http://www.klaimsoft.com/winuha/
WinUHA is gratis, maar werkt alleen met het UHARC formaat. Als je probeert te comprimeren, raad ik je aan om voor de grootste Dictionary Size te kiezen. Dit levert de beste compressie op, maar let wel op, het kost ook veel geheugen. Bij mij kost het comprimeren met de grootste dictionary size maar liefst 290MB aan RAM.

Toch, ik denk niet dat dat wma bestandje van jou verder te comprimeren is.
Je kunt altijd je bestandje ergens uploaden, bijvoorbeeld bij www.savefile.com
Helemaal gratis, en je hoeft je niet aan te melden. Je hebt ook nog www.yousendit.com en www.rapidshare.de
Je kunt dan gewoon het linkje sturen enzo.

Maar ja als je persé moet comprimeren, ik raad dan Tugzip, 7-Zip of WinUHA aan.

Laatst bewerkt:
Een manier om grote bestanden via eMail te versturen is de eMail te delen, zodat er eigenlijk meerdere eMails ontstaan en de ontvanger meerdere eMails binnenkrijgt. Nadeel aan die methode is dat de ontvanger wel Outlook open moet hebben staan, anders raakt nog de provider vol.

't krengbestand is slechts 1.7 Mb..................... :confused:

Laatst bewerkt:
Dag Pasja,
Bedankt voor je moeite, ik begrijp ook niet waarom het niet lukt, want bij GMail heb ik iets van 2700 Mb ruimte. En 1,7 Mb is nou ook weer niet zo groot ..
Systemizer, ik krijg ook de indruk dat mijn bestanden niet kleiner zullen worden. Heb wel een splittertje (hjsplit), maar de mensen aan wie ik het wil sturen zijn niet zo bedreven in dit soort dingen, die wil ik dat eigenlijk niet aandoen.
Ben nu aan het uploaden bij savefile, eens kijken hoe dat uitpakt.

Allemaal bedankt voor jullie reacties!
Ingmar

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan