Gravis GamePad Pro functioneert opeens niet meer.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Grover

Gebruiker
Lid geworden
24 jan 2001
Hoi,

Heb van een vriend een Gravis GamePad Pro geleend. Ik had net een nieuwe (dus 'schone') PC gekregen en wilde zijn joystick uitproberen. Ik heb een Soundblaster Live in mijn PC zitten met daarop een gameport en ik heb een ASUS moederbord, met daarop óók een gameport. 2 gameports dus. Ik heb de GamePad op de gameport van mijn moederbord gezet via ConfigScherm heb ik hem bij spelbesturingen gekozen. Werkt als een trein.

Althans, tot vandaag.....

Ik weet niet hoe het komt, ik heb gisteren de nieuwste XP drivers/software voor mijn SBLive gedownload en geinstalleerd (misschien dat dat er iets mee te maken heeft?), maar opeens gaf hij vandaag aan bij ConfigScherm-spelbesturing : 'Not connected' ipv 'OK'. Ik heb daarop de GamePORT verwijderd en WinXP opnieuw opgestart. Daarna heb ik op diezelfde Gameport weer mijn GamePad aangesloten en de GamePad gekozen in Config-scherm, Spelbesturing. Hij gaf nu weer 'OK' aan, dus ik dacht: geweldig! Maar........ op het moment dat ik naar de eigenschappen voor mijn Joystick dan verspringt het kruisje constant en zie je constant de verschillende knoppen oplichten op het scherm. Het lijkt wel een breuk in de kabel, als je begrijpt wat ik bedoel. Maar goed, volgens mij is het dat niet.....

Ook heb ik geprobeerd de Joystick aan te sluiten op de GamePort van mijn SBLive. Hoewel hij wel wordt herkend (zowel de GamePort als de GamePad daarop) en hij ook de status 'OK' geeft, werkt ook hier opeens het Eigenschappen-venster niet. Sterker nog: ik kom geeneens IN dat scherm, want zodra ik op Eigenschappen klik, springt het venster weg.....

Damn... ik baal hier goed van. Iemand die me misschien kan helpen?

Thanx,

Zet via systeemherstel je pc eens terug naar een punt voor installatie van de nieuwe drivers en kijk of hij weer werkt.

Hoi,

Ik heb mijn PC opnieuw geinstalleerd en heb de gameport op mijn moederboard uitgeschakeld. Mijn Gamepad functioneert nu perfect.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan