GRAYBIRD.G virus ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

ijsbrand

Gebruiker
Lid geworden
23 nov 2007
Hallo,

Ik kijk toevallig bij mijn processen en toen zag ik het proces "iexplore.exe" en "explore.exe". Nu wist ik dat iexplore.exe gewoon internet is. Dus ik ging ff google om te kijken of ik misschien "explore.exe" iest belangrijks was. Nu kwam ik op een site waar stond dat "explore.exe" betekende dat je geinfecteerd bent met het GRAYBIRD.G virus.
Is dit zo ? En zo ja, wat kan er er aan doen?

(P.S. ik heb Superantispyware, Spybot S&D en Ad Aware al laten scannen, vonden niks)

(P.S. ik heb Superantispyware, Spybot S&D en Ad Aware al laten scannen, vonden niks)

Ik was vergeten er AVG bij te zetten , maar ik zal die online scan eens proberen.
Bedankt voor de tip.

Ik reageer wel weer als ik resultaten heb.

Was het explorer.exe of explore.exe?

explorer.exe :eek: Zo dom, ik heb denk verkeerd gekeken. Maar is die explorer.exe gevaarlijk?

Explorer.exe is verkenner van Windows:
Explorer

* Verkenner
* Windows Verkenner

Het bestandsbeheerprogramma van Windows. Met het programma Windows Verkenner kunt u allerlei acties uitvoeren met bestanden en mappen (folders). Deze acties kunnen bestaan uit het verplaatsen (tussen de mappen/schijven), hernoemen, kopiëren, wissen en openen. Tevens is het mogelijk om in de adresbalk een internetadres te typen, de verkenner laat dan de pagina zien (uiteraard is kun je hiervoor beter een browser gebruiken). Ook is het mogelijk om via de verkenner de gedeelde mappen van een andere computer te bekijken, wanneer deze op hetzelfde netwerk zit en de juiste rechten bevat.
Bron:
http://www.computerwoorden.nl/index.php3

:rolleyes: ah ik ben egt nog een newbie

Nog bedankt voor de hulp

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan