• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Grenslijn in een grafiek

Status
Niet open voor verdere reacties.

tomaat87

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
14 mrt 2008
[opgelost] Grenslijn in een grafiek

Dag,

Ik wil een grafiek maken in excel waarbij ik mijn grens/maximum urencapaciteit kan laten zien.

De uren laten zien is uiteraard 'appeltje eitje'. Echter ik heb natuurlijk ook maar een bepaald maximum aan beschikbare uren. Dus ik wil graag een grens in mijn grafiek weergeven. Er is een 'maar' en dat is dat ik de grafiek (aanpast type: ZW vlak) wil behouden en dus alleen een manier wil weten hoe ik daarin een lijn kan krijgen die mijn maximum beschikbare uren weergeeft. Door die lijn kan je precies wanneer je te weinig uren tot je beschikking heb om de projecten te kunnen uitvoeren. (doordat dus je vlak boven de grenslijn uitkomt)

Een simpele oplossing is gewoon een handmatige lijn trekken, maargoed die past zich niet automatisch aan als ik iemand aanneem. Een tweede manier is dat ik de x-as op andere plek neerzet maar dan wordt de grafiek compleet anders. Dus ik ben opzoek naar een excel-trucje

Alvast bedankt

Laatst bewerkt:
ja is inderdaad wat ik bedoel
alleen echter niet van toepassing op de grafiek die ik wil hebben
ik heb een voorbeeld er aan toegevoegd
de stippellijn is dus voor de duidelijk een handmatig lijn maar ik wil dus dat die lijn gewoon automatisch in de grafiek wordt gebruikt

Bijlagen

• Capaciteitsplaatje.GIF
    Capaciteitsplaatje.GIF
    21,5 KB · Weergaven: 912
Laatst bewerkt:
laat maar
ik heb zelf al een oplossing gevonden na wat gepuzzel

oplossing:
stapelgrafiek maken en vervolgens de grenswaarde een ander grafiektype geven
je kiest dan dus de lijngrafiek en voila je hebt de grenswaarde in beeld

Met een Excel voorbeeldbestandje ipv een afbeelding hadden helpers wat kunnen testen en experimenteren.

Maar als het opgelost is, zet dan de vraag maar op opgelost aub.

Wigi

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan