Grenzen instellen voor waarde

Status
Niet open voor verdere reacties.

e dentifier

Gebruiker
Lid geworden
16 aug 2008
Beste lezer,

Ik ben een beginner op het gebied van VBA.
Nu wil ik graag het volgende maken in Excel:

Ik heb een getal in Excel (die constant veranderd).
Nu wil ik voor dat getal een boven en ondergrens stellen (bepaald percenage) tov een eerste waarde.
Wordt er voldaan aan de boven of ondergrens, dan wil ik nogmaals een boven en ondergrens stellen als nieuwe voorwaarde.

Hoe zou ik dit het beste aan kunnen pakken?
Ik heb al een 1000 pagina's tellend boek bij de bieb gehaald over VBA :eek:
Alleen weet ik niet hoe ik nu moet beginnen.

Alvast bedankt voor het meedenken :D

Groeten.

Hoe kom je aan dat getal? Geeft iemand dat in?

In een cel in op een tabblad, of op een userform?

Waar wil je het resultaat van de berekening zetten?

Welke percentages moeten er gehanteerd worden?

...

een plaatje is geen excelbestand.:(
Gezien de complexiteit van stellen van de vraag en koppeling met koersen op de beurs :confused: haak ik in elk geval af.

Omdat er een behoorlijk aantal voorwaarden bij zijn gekomen, en mijn oude topic al een tijdje geleden is, heb ik maar een nieuw topic gestart.

In eerste instantie zocht ik iemand die tegen een vergoeding dit zou kunnen maken, omdat ik geen ervaring met vba heb.

Omdat ik niemand kan vinden, en het toch wel handig is om vba enigszins te snappen wanneer er in de toekomst iets aangepast moet worden, probeer ik het nu te leren.

Wat ik me alleen afvraag, is of het wel haalbaar is voor een newbie (gezien al de voorwaarden). De koppeling met de beurs is al geregeld, dus er kan gewoon worden uitgegaan van een cel die elke seconde veranderd.

Ik loop al een tijdje rond met dit idee, en ben erg benieuwd om het te testen op een aandeel. Vandaar deze topic :)

Even toch nog een aanvullende vraag (omdat ik het wel intressant vind en volledig zonder betaling aan dit forum meewerk).
Als er iedere seconde een waarde binnen (kan) komen en deze moet worden vastgelegd, wat is dan de waarde die je in je grafiek laat zien. Zelfs de beurs werkt niet zo snel en als je alles per seconde wilt vastleggen dat gaat dat om (8*60*60)=28800 rijen per dag in je sheet.

Ik denk dat veel van je verekeningen volledig in Excel kunnen worden gedaan zonder dat je er werkelijk VBA voor nodig hebt.

Ik ga er naar kijken en komt zo af en toe bij je terug, maar het is niet zomaar opgelost.

Stay tunned

Wim

@ Wigi: eerlijkheid waardeer ik altijd. Om zelf eerlijk te zijn ;) dacht ik dit ook al een beetje
Maar toch wil ik het (op welke manier dan ook) graag testen

@ WimenBeer: Mbv een plugin komt een streaming koers binnen in een cel in Excel. Deze veranderd soms wel meerdere keren per seconde.
Nu hoeven deze waarden niet gelogd te worden.
Alleen de waarden die aan de bepaalde voorwaarden voldoen, hoeven gelogd te worden.
Een log ziet er dus ongeveer zo uit:
12-10-2008 13:22 Fortis €5,44 K
13-10-2008 15:01 Fortis €6,10 V

Er is me verteld dat berekeningen met een variabele waarde, alleen mbv vba te realiseren is. Klopt dit?

@ Wigi: eerlijkheid waardeer ik altijd. Om zelf eerlijk te zijn ;) dacht ik dit ook al een beetje
Maar toch wil ik het (op welke manier dan ook) graag testen

@ WimenBeer: Mbv een plugin komt een streaming koers binnen in een cel in Excel. Deze veranderd soms wel meerdere keren per seconde.
Nu hoeven deze waarden niet gelogd te worden.
Alleen de waarden die aan de bepaalde voorwaarden voldoen, hoeven gelogd te worden.
Een log ziet er dus ongeveer zo uit:
12-10-2008 13:22 Fortis €5,44 K
13-10-2008 15:01 Fortis €6,10 V

Er is me verteld dat berekeningen met een variabele waarde, alleen mbv vba te realiseren is. Klopt dit?

Ik ga er nu nog even vanuit dat het loggen van de gegevens werkt en dat ik me daar niet mee hoef te bemoeien.
Alleen wil ik wel weten hoe je de gelogde gegevens vastlegd in je sheet.

Wim

Er wordt nu nog niks gelogd (er is ook nog niks geschreven in vba).
Het enige wat ik gevonden heb is een dienst die koersen als xml stroom levert.

Als er dus aan de voorwaarden wordt voldaan, kunnen die gegevens genoteerd (gelogd) worden op het tabblad.

Ik weet niet zeker of ik uw vraag goed begrepen heb?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan