Grenzen instellen voor waarde

Status
Niet open voor verdere reacties.

e dentifier

Gebruiker
Lid geworden
16 aug 2008
Beste lezer,

Ik ben een beginner op het gebied van VBA.
Nu wil ik graag het volgende maken in Excel:

Ik heb een getal in Excel (die constant veranderd).
Nu wil ik voor dat getal een boven en ondergrens stellen (bepaald percenage) tov een eerste waarde.
Wordt er voldaan aan de boven of ondergrens, dan wil ik nogmaals een boven en ondergrens stellen als nieuwe voorwaarde.

Hoe zou ik dit het beste aan kunnen pakken?
Ik heb al een 1000 pagina's tellend boek bij de bieb gehaald over VBA :eek:
Alleen weet ik niet hoe ik nu moet beginnen.

Alvast bedankt voor het meedenken :D

Groeten.

Hoe kom je aan dat getal? Geeft iemand dat in?

In een cel in op een tabblad, of op een userform?

Waar wil je het resultaat van de berekening zetten?

Welke percentages moeten er gehanteerd worden?

...

een plaatje is geen excelbestand.:(
Gezien de complexiteit van stellen van de vraag en koppeling met koersen op de beurs :confused: haak ik in elk geval af.

Omdat er een behoorlijk aantal voorwaarden bij zijn gekomen, en mijn oude topic al een tijdje geleden is, heb ik maar een nieuw topic gestart.

In eerste instantie zocht ik iemand die tegen een vergoeding dit zou kunnen maken, omdat ik geen ervaring met vba heb.

Omdat ik niemand kan vinden, en het toch wel handig is om vba enigszins te snappen wanneer er in de toekomst iets aangepast moet worden, probeer ik het nu te leren.

Wat ik me alleen afvraag, is of het wel haalbaar is voor een newbie (gezien al de voorwaarden). De koppeling met de beurs is al geregeld, dus er kan gewoon worden uitgegaan van een cel die elke seconde veranderd.

Ik loop al een tijdje rond met dit idee, en ben erg benieuwd om het te testen op een aandeel. Vandaar deze topic :)

Even toch nog een aanvullende vraag (omdat ik het wel intressant vind en volledig zonder betaling aan dit forum meewerk).