Grijswaarden op TV

Status
Niet open voor verdere reacties.

Robertas

Gebruiker
Lid geworden
7 jan 2002
Om films van m'n pc op de tv te kunnen bekijken heb ik via weethet.nl de gebruiksaanwijzing gevolgd. Ik heb beeld, alleen in grijswaarden dus niet in kleur.
Ik heb een ATI Radeon 9800 XXL videokaart, nieuwste drivers gedownload, een s-video kabel gebruikt tussen de TV out van m'n pc en de s-video in van de TV ( Panasonic Quintrix breedbeeld van plm 4 jaar oud)
De TV heeft aan de voorkant een s-video ingang.
Wie weet raad??

Kan je de fijne-instelling van de tv ook nog op het kanaal nog afstellen, ik neem aan dat je kaart op pal staat..

S-video heeft geen fijn-instelling. Net als squart.
Die hebben vaste waarden.
De tv moet wel op video (camera) input staan als je die ingang wilt gebruiken.
Maar dat staat wel in de gebuiksaanwijzing.

Het uitgangs signaal van je kaart is het meest waarschijnlijke.
Tip van humpe volgen.

Ik heb ook een panasonic breedbeeld en als je eerst op TV/AV drukt en dan op het blauwe/rode/groene/gele knopje drukt (robertas weet wel welke dat zijn) op de afstandbediening om de ingang te selecteren, kan het signaal wel eens z/w zijn of streperig. 2x drukken op hetzelfde knopje zorgt er bij mij voor dat een z/w signaal opeens kleur wordt of dat strepen verdwijnen!
Het lijkt dus een soort fijnafstemming.

Fijnafstelling weet ik niet te vinden voor de s-video ingang op de TV.
Bij de eigenschappen van de videokaart is er volgens mij ook niets af te regelen, hij staat op PAL, 60 Hz, en op 1024 bij 768. Ik heb wel gelezen dat ie op max. 800 x 600 zou moeten staan maar daar springt ie bij mij direct weer vanaf (mischien omdat het breedbeed is??)
Inderdaad schakel ik ook in met de gekleurde knopjes trouwens .. de s-video ingang zit bij mij aan de voorkant onder het klepje)

Als je naar de instellingen van je videokaart gaat. Bureaublad=eigenschappen=instellingen=geavanceerd=en vervolgens klikt bovenaan op je videokaart.
Trouwens ik heb Nvidea, dus dat is misschien iets anders?
Maar in ieder geval daar waar je je 2 beeldschermen ziet staan (primair en secundair).
Kun jij dan op je TV-beeldscherm gaan staan, rechts klikken en dan "selecteer TV formaat" doen?
Dus PAL,PALB e.d. Bij mij staat daar een optie "geavanceerd", onderaan.
Dan kom je in een schermpje waar je ook je "formaat video invoer"kunt regelen.
Daar kun je switchen tussen automatische selectie, samengestelde video-out en S-video-out.
Die staat waarschijnlijk op automatische selectie.
Zet die eens op S-video-out.
Nogmaals, bij jou zal het wel iets anders wezen, maar ik hoop dat je er wat verder mee kunt, bij mij hielp het in ieder geval.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan