Grijze vakken achter tekst bij pictogrammen

Status
Niet open voor verdere reacties.

zeemeeuw_5

Gebruiker
Lid geworden
27 aug 2005
Berichten
100
Ik weet niet of deze vraag hier goed staat, maar ik voor de rest zag ik ook niet echt bijpassende categorieën. Mijn probleem is niet echt een enorm drama, maar toch irritant. Wat is het geval: achter de tekst onder mijn desktop-pictogrammen staat standaard een gekleurd vlak. De kleur is afhankelijk van de achtergrondkleur die je bij de eigenschappen van de desktop instelt. Ik heb al gekeken of hier "transparant" of zo iets bij staat, maar dat is niet zo. Het is bijzonder vervelend als je net een mooie wallpaper hebt gevonden of zo. Op alle andere XP-pc's waar ik ook op heb gekeken, is de achtergrond wel transparant! Hoe kan ik dit nou veranderen? Alvast bedankt!
 

Bijlagen

  • desktop_grijs.jpg
    desktop_grijs.jpg
    24,7 KB · Weergaven: 35
start instellingen configuratie scherm/systeem
tabblad geavanceerd
prestaties instellingen
vinkje bij vallende schaduw voor namen van pictogrammen op bureaublad gebruiken
 
Moet je de pc dan ook nog resetten? Want nu werkt het namelijk nog niet.
 
Wanneer het toch niet lukt, moet je het volgende doen: Klik in het "configuratiescherm" op "beeldscherm". In het volgend dialoogvenster "eigenschappen
voor beeldscherm" kies je onder bureaublad de optie "buraublad aanpassen". In het dialoogvenster "bureaublad-items" op het tabblad "website" moet je vervolgens de optie "bureaubladitems vergrendelen" aanzetten.


ik had een herstart niet nodig
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan