Groeiend "log" bestand in Windows system map

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jarnomollema

Gebruiker
Lid geworden
27 okt 2004
Goedenavond,

Mijn C-schijf ruimte is momenteel vrij beperkt. Als gevolg daarvan ben ik 23 september j.l. in Windows Verkenner gaan zoeken naar grote bestanden (d.m.v. *.*). Verreweg het grootste bestand wat ik daar tegenkwam was het bestand "log" in C:\WINDOWS\system, namelijk destijds 11 gig! Zie screenshot Windows Verkenner:

logym.jpg

Tweede en derde bestand zeggen mij overigens ook niks?

Terug naar het "log" bestand:
Het heeft het pictogram van een Kladblok bestandje, echter het is te groot om het met Kladblok te openen. Wil ik het met Word openen geeft hij aan: "er is een ernstige schijffout opgetreden in het bestand log". Het bestand geeft bij eigenschappen alles blanco. Ik heb het probleem eerder 'opgelost' door bestanden van C naar D en naar een externe harde schijf te verplaatsen. Echter wat schetst mijn verbazing, "u heeft nog maar beperkte ruimte op de C schijf". Ik wederom het desbetreffende log bestand gezocht en deze blijkt nu al bijna 21 gig te zijn!

Nu is mijn vraag eigenlijk wat voor bestand dit nou is, hoe ik het wellicht kan openen en allerbelangrijkst: is het te verwijderen zonder dat het problemen voor mijn laptop oplevert, want ik kan deze 21 gig veel beter gebruiken uiteraard.

Bij voorbaat dank!

Download Ccleaner....

Deze haalt geschiedenis coockies en allemaal andere troep ook windows log files vink alles aan je moet Persoonlijke Bestanden en Mappen niet aanvinken en Wis vrije ruimte ook niet aanvinken

Daarna klik op de knop schoonmaken;)

Hopelijk werkt dit.....

Groetjes!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan