groen-blauw beeld windows 98

Status
Niet open voor verdere reacties.

whittey

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
11 mrt 2005
Besturingssysteem
Win11
Het word met de dag gekker, het geheugen zat al niet mee, ik kan geen temperaturen uitlezen en nu gaat de videokaart ook nog vreemd doen:

Ik heb Windows 98 ge-installeerd en daarna uiteraard de videokaart, een AGP Diamond Speedstar A90, na het installeren ervan werd het systeem instabiel en kreeg ik na een dubbelklik op bijvoorbeeld het "Deze computer" pictogram een zogenoemde vastloper, ik denk dus dat de drivers niet goed is.
Ik dus de oude drivers verwijderd met DriverCleaner en wil de pc weer opstarten, krijg ik dus het standaard groenblauwe scherm van Win98, zónder pictogrammen, voorts lijkt het of de pc dan ook niet verder doorstart.

Met een andere videokaart (een PCI kaartje) start de pc wel normaal door, is die AGP kaart nu stuk dan?
Het koelelement op de videokaart word enigszins warm, zonder een spel gespeeld te hebben

warm word het altijd als de pc aan staat.
de vraag is hoe warm woord deze.

Laat ik het dan zo zeggen, als ik het koelblokje aanraak dan voelt het goed warm aan, een temp. kan ik je niet geven (en goed warm is ook goed warm, denk een graad of 45 ...)

heb je ook de driver voor je agp slot erop staan

dus niet voor je kaart maar voor het slot

wordt aangestuurd door je chipset

Sorry voor de late reactie, en ja, die heb ge-installeerd vóórdat ik de drivers heb ge-installeerd van de videokaart

Ik heb inmiddels de boel nog es her-installeerd, de kaart doet het wel met de standaard VGAdrivers van Win98, maar installeer ik de drivers dan is het weer in de hobbel met het ding

Het vreemde is wel dat de kaart het wel goed gedaan heeft onder XP, en zelfs met de originele drivers voor Win98 slaat de pc vast, toch stuk?
Ik heb em nog niet geprobeerd in een andere pc, misschien is dat wel de oplossing om zeker te komen weten dat de kaart defect is.

EDIT: WinXP er maar weer opgedaan, kaart werkt nu gewoon zoals het moet? het gaat nu niet zo vlot meer met XP .... maar toch.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan