Groen overheerst bij Dell laptop.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Harry Snor

Giga Honourable Senior Member †
Lid geworden
1 mrt 2004
Hallo !

IK heb hier een laptop van een klant: Dell Latitude C640.

Het ding zat onder de ad/spyware, de klant had back-up's en dus heb ik XP opnieuw geinstalleerd, en daarna de drivers van de Dell-site gedownload.

Alles zonder problemen.

Nu komt de klant dat ding ophalen, en is er een kleurenprobleem: als je opstart is de achtergrond groen i.p.v. zwart, en door het bureaublad komt ook een groene gloed !

Verder werkt alles prima.
Videokaart is ATi 7500 32 Mb.

Zou de oorzaak in de verbinding tussen kaart en het scherm liggen, of het scherm naar de Filistijnen ?

In dank voor de suggestie's,

Greetz,

Harry.

Dat groene stuk wat je verteld bij het opstarten... is dat bij het begin of wanneer hij winxp aan het laden is?

Hoi !

Vanaf het begin van de POST, normaal heb je een zwarte achtergrong met het Dell-loge, da's nu dus fel groen.

Als Windows opstart wordt het keurig blauw, maar toch zie je bij het bureaublad wat groens schemeren.

Net als of je bij een oud beeldscherm de kabel corrupt hebt.

Greetz,

Harry.

Weinig ervaring met laptops maar het kan veroorzaakt zijn door meerdere dingen.

Als eerste kan het zijn dat er inderdaad een kabeltje los geschoten is in de laptop zelf. Niet helemaal maar half eruit.

Het kan zijn dat de kabel aan vervanging nodig is. Hoe oud is de laptop?

Het kan ook zijn dat iemand met een gigantisch groot magneet in de buurt heeft zitten lopen :p

Hallo !

Klant heeft inmiddels de Dell ingeruild voor een nieuwe Packard-Hell bij de PC-boer waarvoor ik free-lance werk.

Dus kreeg ik het ding weer terug met de opdracht "slopen voor onderdelen, en bestanden van de klant op CD/DVD branden".

Zojuist de laptop weer opgestart om daar aan te beginnen: wie schetst mijn verbazing: perfect beeld !!

Het ding op z.n kop gehouden, de bovenkant 20 x openen-gesloten, opnieuw opgestart: beeld blijft prima !

Haal nu de bestanden eraf (even in m'n netwerkje gehangen), en laat 'm daarna een paar dagen aan staan om te kijken of het probleem terug komt.

Voorlopig opgelost, maar ik zal niet rusten voordat ik de oorzaak weet !!!!

Klere-PC's !!!!

Greetz,

harry.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan