Lampie173
Gebruiker
- Lid geworden
- 21 jan 2012
- Besturingssysteem
- Windows 11 Pro
- Office versie
- Office 365
Goedenavond allen,
Ik ben bezig om de wachtdienstrooster voor ons bedrijf wat overzichtelijker te maken.
Wat mij o.a. de hulp van dit forum gelukt is zijn de wijzigingen vast te leggen, wie aan de beurt is een kleurtje te geven.
Vanwege logistieke zaken loopt onze wachtdienst niet van ma t/m ma, maar van donderdagmiddag 16.00 uur t/m donderdagochtend 8.00 uur, 7 avonden en nachten.
Het probleem is het volgende:
In de bijlage is Week 4 groen gekleurd evenzo de data als de naam.
Maar, als het nu maandag wordt, dan 'springt' de groene balk naar week 5.
In de voorwaardelijke opmaak staat de volgende formule:
(met dank aan JVeer)!
Ik heb geprobeerd (via zoeken op dit item en SNB Internetpagina ) om met o.a. DATUMVERSCHIL, WEEKDAG en WEEKNUMMER (zie groene cel, rode 4 en ONWAAR) dit te realiseren, maar helaas....
ik hoop dat mijn vraag duidelijk is:
Het is de bedoeling dat de groene balk (middels VO) pas op 4-2 verspringt en uiteraard ook nog daarna
wie kan mij helpen?
Groet,
Ik ben bezig om de wachtdienstrooster voor ons bedrijf wat overzichtelijker te maken.
Wat mij o.a. de hulp van dit forum gelukt is zijn de wijzigingen vast te leggen, wie aan de beurt is een kleurtje te geven.
Vanwege logistieke zaken loopt onze wachtdienst niet van ma t/m ma, maar van donderdagmiddag 16.00 uur t/m donderdagochtend 8.00 uur, 7 avonden en nachten.
Het probleem is het volgende:
In de bijlage is Week 4 groen gekleurd evenzo de data als de naam.
Maar, als het nu maandag wordt, dan 'springt' de groene balk naar week 5.
In de voorwaardelijke opmaak staat de volgende formule:
Code:
=EN(WEEKNUMMER($B5;21)=WEEKNUMMER(VANDAAG();21);JAAR($C5)=JAAR(VANDAAG()))
Ik heb geprobeerd (via zoeken op dit item en SNB Internetpagina ) om met o.a. DATUMVERSCHIL, WEEKDAG en WEEKNUMMER (zie groene cel, rode 4 en ONWAAR) dit te realiseren, maar helaas....
ik hoop dat mijn vraag duidelijk is:
Het is de bedoeling dat de groene balk (middels VO) pas op 4-2 verspringt en uiteraard ook nog daarna

wie kan mij helpen?
Groet,