Groene geluidsstekker kapot, wat nu?

Status
Niet open voor verdere reacties.

chamera

Gebruiker
Lid geworden
4 jun 2009
ik heb nu al ongeveer een half jaar de Logitech X-230 Speakerset, alleen nu blijkt plotseling nadat ik mijn computer naar het huis van mijn vriendin heb gesleept dat mijn groene geluidskabeltje, wat van de box naar de computer loopt kapot is gegaan. eerst kon ik hem er door een beetje aan te wiebelen nog wel late werken, maar nu geven mijn boxen alleen nog maar een laag bas achtig geluid als ik ze aanzet. ik weet zeker dat mijn boxen nog gewoon goed werken en dat het aan het kabeltje ligt en wil dus niet hele nieuwe boxen voor 50 euro gaan kopen om dat ene kabeltje. de groene geluidskabel zit vast in mijn box dus kan ik niet zomaar losmaken, enig idee hoe ik mijn boxen weer kan laten werken, en hoe ik bijvoorbeeld een nieuwe kabel eraan kan bevestigen?

tja...

10 cm van de box afknippen en vernieuwen

of

de boxen open schroeven / breken met beleid

kabel vernieuwen

hoe kan ik deze het makkelijkst vernieuwen? gewoon losknippen en dan een ander stuk eraan vast knopen met ijzerdraadjes, ik begrijp niet precies hoe ik dit zou moeten doen?

je hebt een stuk groene draad die in je speaker gaat
dus waar de breuk/ vals contact zit is koffiedik kijken...
als je 10 cm van af de speaker de kabel doorknipt en vernieuwt dan weet precies waar
de storing zit.
werkt het dan nog niet dan moet de speaker toch open op een of andere manier.

Hallo

Betrokken speakers ken ik niet , maar :

Indien er geen visueel mechanische schade aanwezig is (kabel) (manipulatiefout) , en mits deze volgens u zeker ??? het probleem is , dan zou ik gewoonweg garantie claimen.

Indien je echter soldeerervaring bezit , of iemand in uw relatiekring en je wenst om de een of andere duistere reden geen garantie te claimen , dan kun je het snoertje (3.5mm stereo ?? )altijd proberen in te korten , en er een nieuwe stekker aan te solderen .

P.s.: je kunt deze ook kant en klaar kopen in een deftige elektronikawinkel en zelf/laten monteren .

Peter

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan