Groene kleine verticale strepen in beeld tijdens gamen Saphhire r9 280x 3g GDDR5 OC

Status
Niet open voor verdere reacties.

z1000

Gebruiker
Lid geworden
30 dec 2013
Beste helpmij,

Van het weekend kreeg ik tijdens het gamen (fifa 15) ineens groene streepjes in beeld. Eerst dacht ik dat het regen was, wat niet goed werd weergegeven. Helaas bleef het echter zo. Ook bij andere spelletjes heb ik er ineens last van. De games draaien gewoon overigens soepel.

Ik heb overigens al gebruik moeten maken van m'n garantie. Mn vorige videokaart was namelijk ook kapot gegaan en heb toen een iets beter model terug gekregen.
Dus wellicht zit misschien mijn moederbord te *****n??

Wat heb ik inmiddels gedaan?
- Kast stofvrij gemaakt
-Videokaart opnieuw gemonteerd
- Drivers opnieuw geïnstalleerd.

Computer specs:
Cooler Master Hyper 412S
Crucial Ballistix Sport - Geheugen - 8 GB
Kingston SSDNow V300 - Solid state drive
Intel Core i5 4430 / 3 GHz - 6 MB cache
Cooler Master V700 - Voeding
MSI B85-G41 PC Mate - Moederbord - ATX - LGA1150 Socket

alnhwm.jpg

Hoi,

Als ik het zo bekijk is het toch weer je videokaart die aan het overlijden is veel stof verwijderd en wat zijn de temperaturen tijdens het gamen

Laatst bewerkt:
Op de videokaart was geen stof te bekennen. Heb wel de compressor erop gezet voor de zekerheid.

Temp komt niet boven 40 graden.
Bij de Furmark test kwam de kaart niet boven de 79 graden. Met fan snelheid op 60%

Heeft de mobo geen schade aan de GPU veroorzaakt?

Heb je de Catalyst Beta drivers geprobeerd?

Op mijn 'Tigris' systeem heb ik deze drivers nu ook, dit heeft veel problemen opgelost; zoals frame-drops en screen tearing.
Hopen dat 'ie van jouw ook opgelost worden.

Probeer anders de BIOS van je moederbord te updaten, als het moederbord namelijk teveel Volt, verkeerde instructies etc. aan je videokaart geeft kan het ook daar aan liggen.

Laatst bewerkt:
Ik heb het alleen bij games idd.

Ik heb de catalyst drivers gedownload van de website van Sapphire en deze opnieuw geinstalleerd.
Ik zal bij thuiskomst de beta drivers installeren.

MSI mobo, update ik vrijwel wekelijks. Kan wel proberen te undervolte misschien.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan