Groene lampje aan, Computer start niet op.

Status
Niet open voor verdere reacties.

ChristianB

Gebruiker
Lid geworden
8 jul 2009
Okey ik zal het even vanaf het begin uitleggen.
Ik start mijn Computer op, niks aan de hand de dag daarvoor nog gebruikt niks aan het handje. Ik laat hem op stand by staan sinds ik even wat anders ging doen.
Toen ik terug kwam merkte ik dat het wel erg stil was, normaal geeft hij wel iets geluid.
Naar mijn muis te bewegen en toetsenbord toetsen te drukken gebeurde er niks. Het groene lampje stond aan maar het rode knopje knipperde niet. Dus ik dacht okey hij is vast gelopen ik reset de computer maar dat lukt dus niet met de reset knop. Ik hou de start knop lang in en hij valt als nog uit. vervolgens druk ik de start knop in en krijg ik een groen lampje en ik hoor vervolgens niks. Ik haal alles open, ik merk geen losse stekkertjes of wat dan ook. En niks draait als ik hem aan doe.

Dus in het kort:
Ik start mijn computer, groene lampje brand en de computer draait voor de rest niet. Hij doet niks!

Ik denk dat dit aan het moederbord ligt ik heb al verschillende threats gekeken waarin mensen vaak zeggen dat dit aan het moederbord ligt. Maar ik kom ook een enkel tal threads tegen waarin word vermeld dat naar het vervangen van de voeding het ook opgelost is.

Alvast bedankt voor het helpen,

Heb je een andere voeding bijdehand?
Zo ja, kan je die even aansluiten om te zien of dat wel werkt.

Zo nee:
Haal de moederbord power connector eruit en verbind met een paperclip de groene en de zwarte.
ist24109592electronicco.jpg

Als het met een andere voeding wel lukt, dan ligt het aan je voeding
Als het met een andere voeding NIET lukt, dan ligt het waarschijnlijk aan je moederbord
Als Het truukje met de paperclip niet werkt, dan ligt het aan je voeding
als het truukje met de paperclip WEL werkt, dan ligt het waarschijnlijk aan je moederbord ;)

Dit ga ik proberen, ik heb geen andere voeding bijdehand dus word het de paperclip.

Heb je een andere voeding bijdehand?
Zo ja, kan je die even aansluiten om te zien of dat wel werkt.

Zo nee:
Haal de moederbord power connector eruit en verbind met een paperclip de groene en de zwarte.
ist24109592electronicco.jpg

Als het met een andere voeding wel lukt, dan ligt het aan je voeding
Als het met een andere voeding NIET lukt, dan ligt het waarschijnlijk aan je moederbord
Als Het truukje met de paperclip niet werkt, dan ligt het aan je voeding
als het truukje met de paperclip WEL werkt, dan ligt het waarschijnlijk aan je moederbord ;)

Kijk gelijk eens naar de condensatoren,die daar in de buurt zitten.
Of ze bol staan,op het kruisje bovenaan de C.ondensator

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan