Groenen plaat voor hardeschijf

Status
Niet open voor verdere reacties.

555Martijn

Gebruiker
Lid geworden
15 jun 2008
Hallo, er zit een groenen plastic plaat voor mijn hardeschijf.
naamloosal8.png

De groenen plaat heb ik proberen aan te geven op de foto (niet mijn comp), let niet op de tekst, komt door de foto die niet van mij is.

Door deze plaat kan ik mijn hardeschijf niet lostmaken en vervangen door een ander.

De plaat zit vast aan de computer, en ik zie nog geen manier om hem los te krijgen..
Ook in de plaat zit een schroef die de hardeschijf vasthoudt, met wat geweld krijg ik die wel 'losser' maar en niet uit.

Ik kan helaas geen foto maken.

Ik moet dus die plaat los krijgen, zodat ik bij me hardeschijf kan komen, maar dat lukt denk ik niet..

Kon niks vinden op google hierover.

Is dat niet de printplaat van je harde schijf zelf? Iets anders aan de hand van deze uitleg zou ik niet kunnen bedenken.

De foto wordt er zeker niet duidelijker op met het groene geklieder :confused:

Mogelijk zitten er aan de andere kant ook nog enkele schroefjes, die je soms via een gaatje aan de andere kant kan bereiken als je het rechter zijpaneel verwijderd.

wat als je gewoon dat schroefje er uit draaid is deze dan los ?

aan de achterkant zit niks, en als ik het schroefje losdraai gaat die ook niet los.

En sorry van het plaatje maar ik kan niks beters vinden, of maken :p

En het is ook niet de printplaat.

Met ale respect, maar die gehele behuizing onder het groene gedoe, da's toch gewoon een metalen bak waarin meerdere hdd's hangen? De afzonderlijke disks kunnen dan wellicht (bij het ontbreken van schroefjes) heel goed middels plastic schuifjes geklemd zitten. (Is een principe dat steeds meer wordt toegepast)

Zo te zien zit de hdd als enige in die behuizing en direct aan het frontje van de machine (geen 2e aanwezig) Zit er aan de voorzijde niet één of ander schroef -of klemsysteem waardoor die op zijn plaats wordt gehouden?

Laatst bewerkt:
Ja dat is die metale bak die je ook op die foto ziet, en bij mij zit daar dus een groenen plastice plaat bovenop. en zitten wel dingentjes etc aan maar krijg hem echt niet los.

Ja, leen een camera van een vriend en maak een duidelijke foto.
Hier kan ik nagenoeg niets mee. :confused:

Ja dat is die metale bak die je ook op die foto ziet, en bij mij zit daar dus een groenen plastice plaat bovenop. en zitten wel dingentjes etc aan maar krijg hem echt niet los.

Plastic groene plaat met dingetjes zal, als al eerder gesuggereerd, wel de printplaat van de HD zijn. Die zou ik er maar niet afhalen. Doet dat ding pijn, werkt er iets niets, zit-ie in de weg? Dan zou ik er iets aan doen. En anders geldt het het aloude motto:

Als het werkt blijf er dan af!
:p

Ron

Is het soms een merk pc? Zoja, post dan het merk en type eens. Bij sommige merken zijn er speciale manieren om een bepaald onderdeel los te kunnen krijgen.

Compaq Presario, kan dat kloppen?

En Arctic Joe, ja daar zit die wel, en hij zit ook in de weg voor een andere hardeschijf er in doen!

Laatst bewerkt:
c00825990.jpg

Je bedoelt deze plaat?? (niet letten op het rood omrande kader, het gaat dus over de groene plaat)

Die moet je gewoon wegschuiven.

Inderdaad! die plaat!
Ik krijg hem alleen nog niet weg .. :o
hoe heet die eigenlijk?

(en welke kant op schuive? <-- of --> or?)

Welke kan die plaat op moet schuiven...geen idee, dat is afhankelijk van de fabrikant.
Heb je echt niet de mogelijkheid om een (goede) foto te maken, misschien kunnen we daar wat op zien.

Inderdaad! die plaat!
Ik krijg hem alleen nog niet weg .. :o
hoe heet die eigenlijk?

(en welke kant op schuive? <-- of --> or?)

Alsteblieft...............!
Als het een schuifmechanisme betreft dan kun je toch (met beleid) enige druk uitoefenen terwijl je een lipje / klemmetje of whatever ingedrukt houdt of ingedrukt of verschoven hebt...................? 50% kans dat het de 1e keer lukt. Lukt het niet bij de 1e poging, dan 100% garantie dat het de andere kant op schuiven wél lukt..........

Laatst bewerkt:
50% kans dat het de 1e keer lukt. Lukt het niet bij de 1e poging, dan 100% garantie dat het de andere kant op schuiven wél lukt..........

ummhzz, 25% kans :p
Op het plaatje dat ik laat zien moet je bij de bovenste plaat deze naar voren schuiven (dat zou dus in geval van gokken ook naar achteren kunnen zijn), bij de onderste groene plaat kan je zien dat deze naar boven geschoven moet worden (zou dus ook naar beneden kunnen zijn)

Vaak vraagt het enige kracht omdat je de plaat door een soort vergrendeling heen moet schuiven.

@pasja, dat dacht ik dus ook, maar lukt me echt nog niet :p

Vaak vraagt het enige kracht omdat je de plaat door een soort vergrendeling heen moet schuiven.

Dat zal het wel zijn dan, ben bang dat ik het stuk maak

~

heb hem nu gewoon los getrokken, krijg hem er niet meer op, maarja :P

bedankt, hoe heete dat ding nou?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan