Groep aanmaken in Teams

Status
Niet open voor verdere reacties.

reneemettrie

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
1 aug 2006
Ik moet regelmatig een vergadering plannen in Teams, met steeds dezelfde mensen. (niet met vastgelegde intervallen)
Kan ik in Teams zelf een groep aanmaken, of moet dat in Outlook?
Ik probeer de groep te maken in teams, via de knop "Teams". Maar als ik dan een e-mail adres ingeef, krijg ik het bericht "We could't find any matches". En daar houdt het op...
Wat doe ik fout?

in teams maak je onder het knopje teams een team aan.
als dat gelukt is dan zie je dat.
daarna komt de optie mensen uitnodigen, dat doe je per persoon.
Dat is voldoende.

de melding die jij ziet kan komen door dat de personen niet in jouw contacten staan.

personen die je wil uitnodigen met hun mailadres hoeven niet in je contacten te staan ... enkel een geldig, correct mailadres is voldoende.
Ze worden uitgenodigd per mail ...

Waarom krijg ik dan telkens deze melding?
Zelfde melding met een echt mailadres.
Lijkt me logisch dat niet al die mensen in je adresboek moeten staan
De adressen die ik wil toevoegen staan wel in de lijst van wie ik voor een eerste keer heb uitgenodigd

Bijlagen

• TeamMaken.png
    TeamMaken.png
    19,9 KB · Weergaven: 40
Zit je op een bedrijfs-PC ? met een corporate installatie van Teams ?
Want in een privé-installatie ziet dat er anders uit .... zie bijlage

Bijlagen

• 2020-05-14 18_41_11-Window.jpg
    2020-05-14 18_41_11-Window.jpg
    17,7 KB · Weergaven: 45
Digicafee,
Ik zie met die Office Installaties en MS acounts het bos door de bomen niet meer...
Ik heb een privé PC. Ik heb eerst Office 2016 geïnstalleerd, en daarna 2 extra taalpakketten.
Daarna heb ik een abonnement op Office 365 genomen, zonder de klassieke applicaties maar mét o.a. teams. (Jammer genoeg vind ik via Google de link niet terug)

VenA, als ik het antwoord via de Help van Teams had gevonden zou ik de vraag hier niet stellen.

Ja, je kunt inderdaad niet met 2 versies tegelijk werken hé ... vraag me overigens af waarom je zoiets doet ... geld teveel ?

Office 365 zet zich "boven" alle andere versies : als je die installeert werk je volgens de regels van 365 en niet van de andere pakketten en zou het dus best zijn die andere te verwijderen als je merkt (zoals hier dus) dat ze stokken in mekaars wielen steken.

Laatst bewerkt:
DigiCafee, neen, ik heb geen geld te veel...
Ik heb een levenslange licentie voor Office 2016 dus heb geen zin om over te schakelen naar de duurste versie van Office 365.
Enkele weken geleden vond ik een goedkoop abonnement op Office 365, MET TEAMS maar ZONDER Word e.d. Ongeveer 4€/maand.
Een opleidingsinstituur waarvoor ik werk gaf me die raad. Maar sinds ik dat deed staat er telkens ik Word, Excel,... opstart "Office 365" en in de lijst van mijn programma's vind ik Office 2016
niet meer terug.

Snap wat je deed, maar nog altijd niet waarom, je had alles toch al behalve Teams ? En Teams kan je ook gratis downloaden, daar hoef je die ganse meuk van 365 niet te nemen ... nu ja, dat beslis je zelf.
Maar die raad van dat 'opleidingsinstituut' was complete onzin ... hadden ze kunnen weten (vb. door hier een beetje post te lezen ... zoals VenA al aangaf, overigens !)

Je hebt een deel van mijn posts gemist. Ik moet ZELF de vergaderingen plannen in Teams, dus mensen uitnodigen. En met die gratis download (had ik oorspronkelijk gedaan) kan dat niet, ook niet in Outlook! Daarmee kan je alleen deelnemen.

Samenvatting :
  • als je Teams opstart binnen een betalend abonnement van 365 veronderstelt dit een bedrijfs-MS-account en daar zal het uitnodigen van externen door de beheerder waarschijnlijk zijn afgeblokt.
  • als je Teams opstart met een betalend abonnement, lokaal geinstalleerd en met een persoonlijke MS-account zal dat wel kunnen.

En daarnaast kan de hybride installatie met een mix allerlei die je nu hebt behoorlijk roet in het eten gooien.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan