Groepen blokkeren in Outlook Office 365 voor gebruikers

Status
Niet open voor verdere reacties.

PJnijm

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
1 feb 2005
Als beheerder wil ik niet dat andere gebruikers zomaar groepen kunnen toevoegen. Dit kan nu wel door simpel op de knop te drukken groepen toevoegen in Outlook. Nu ben ik als Administrator eens gaan kijken in Beheercentrums Exchange Gebruikersrollen Default Role Assignment Policy en heb ik distritbutiegroepen uitgevinkt. Helaas dit is kennelijk niet DE oplossing. Hij zit dus kennelijk ergens anders, maar waar...........

@PJnijm:
a. Niet duidelijk is of die verzendgroepen komen te staan in de Global Address List van Exchange of gewoon alleen bij de gebruiker... Anders gesteld: Maakt een gebruiker een verzendlijst, ziet dan een andere gebruiker die zelfde lijst ook (automatisch) verschijnen?
Graag toelichting/verduidelijking.
b. Ik neem aan dat de Exchange server gewoon 'on premises' staat, dus volledig onder jouw beheer en je (dus) niet over een Office365 structuur praat waarbij Microsoft de Exchange server heeft?
c. Welke softwareversie van Exchange server?

Je kunt (o.a.) hier kijken en verder ook hier, maar (en daar ben ik nog niet over uit, dus doe nog niets): Bij de laatste link staat:
The MyDistributionGroups management role enables individual users to create, modify, and view distribution groups, and to modify, view, remove, and add members to distribution groups they own.
Je zou hieruit het idee krijgen dat alle gemaakte verzendlijsten verborgen worden voor gebruikers die je deze rol afpakt. Dus ik raad je aan om eerst even goed uit te zoeken wat (het afpakken van) de MyDistributionGroups rol voor consequencies heeft [ik neem aan dat "Google is je vriend" je hier bij kan helpen.]

Tijs.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan