• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Groepen keuzenrondjes worden niet gescheiden door groepsvakken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bakkerbakgraag

Gebruiker
Lid geworden
24 okt 2015
Berichten
66
Beste allemaal,

ik heb in mijn sheet keuzerondjes geplaatst in groepjes van vier. Vervolgens heb ik hier per groepje een groepsvak omheen gezet. Toch blijven de keuzerondjes als één grote groep functioneren.
Wat doe ik fout? Belangrijker, wat moet ik (nog) doen om de groepsvakken te laten functioneren.

Bijgevoegd een voorbeeldbestandje.

Alvast hartelijk dank!
 

Bijlagen

  • voorbeeld - groepsformulier.xlsm
    47,8 KB · Weergaven: 26
Zorg ervoor dat bij het plaatsen van een keuzerondje in een groepsvak het groepsvak geselecteerd is.
 
Je moet de keuzerondjes in het groepsvak slepen, niet het groepsvak om de keuzrondjes tekenen
 
Bij mij blijft hij nog steeds alle keuzerondjes op één hoop gooien. :(

Ook hier blijft hij nog steeds alle keuzerondjes op één hoop gooien. :(
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Het selecteren van de groepsvakken is wat gepriegel, maar bij mij gaat het goed, zie bijlage.

Bij nader inzien hoef je het groepsvak niet eerst te selecteren, als je er maar voor zorgt dat bij het plaatsen van een keuzerondje dit helemaal binnen het groepsvak valt.
 

Bijlagen

  • KeuzerondjesGroepen.xlsx
    16 KB · Weergaven: 21
Laatst bewerkt:
Je zou kunnen volstaan met 1 kolom achter de namen, met een gegevensvalidatie, lijst optie drop-down met de kleuren waaruit mag worden gekozen. Ook veel gemakkelijker te onderhouden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan