• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

groeperen én sorteren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Miertjee

Gebruiker
Lid geworden
24 nov 2018
Ik heb in een telprogramma voor sportwedstrijden teamuitslagen staan. Daarbij staat ook de plaats waar het team geëindigd is. Nou wil ik graag de teams gegroepeerd sorteren met behoud van opmaak. Ik krijg het niet voor elkaar. Groeperen is geen punt, maar hoe sorteer je dan die groepen?
In de rijen van een groep is er 1 rij met een rand aan de bovenkant, die moet ook mee. Ik ben al weken aan het googelen en aan het prutsen, maar ik kan het niet vinden. Heeft iemand het antwoord voor mij?
Ik heb office 2010 professional plus.

Alvast bedankt voor het meedenken!

Groet,
Mireille

Op het tweede tabblad heb ik gezet wat ik er uit wil hebben. Ik heb het handmatig gedaan, dus de groepering is eraf in het 2e tabblad. Ik hoop dat het zo duidelijker is.

Groet,
Mireille

Bijlagen

Mireille, groeperen en sorteren gaat niet goed. dus die groepering moet er inderdaad af.

wil je het met de hand sorteren, gebruik dan een hulpkolom met daar in in elke regel de totaalwaarde uit jouw tabel.
en dan sorteren.

welke excel gebruik je en is vba een optie.

Ok, dus groeperen én sorteren kan niet. Handmatig sorteren is an sich geen probleem, ik had gewoon de hoop dat ik mijn excelleven weer iets makkelijker kon maken.

Normaal gesproken zitten er 9 tabbladen in mijn programma, 2 om in te vullen en 7 waarin alle gegevens in verschillende varianten en tabellen automatisch worden overgenomen. Daar zit er ook 1 bij met alleen teamnaam en teamtotaal, dus dat heb ik wel en die is uiteraard prima te sorteren.

Ik heb excel 2010. VBA is (nog) geen optie, dat moet ik eerst gaan leren. Ander probleem daarbij is dat het telprogramma op verschillende laptops wordt gebruikt, met allemaal een andere versie van excel, dus dan gaat het ook niet altijd goed werken.

Zou dit wel met VBA kunnen?

En alvast bedankt voor je reactie!

Groet,
Mireille

met vba kan dat. om te voorkomen dat er rare dingen gebeuren is het handig als je een goed gelijkend bestand plaatst. is jouw bestand gelijk aan het origineel?

ps ik neem aan dat er geen Appels tussen de gebruikte computers zitten.

Laatst bewerkt:
Nee, dit bestand lijkt niet op het origineel. Ik heb een volledig telprogramma hierbij gedaan, deze is blanco.

En nee, er zitten gelukkig geen appeltjes tussen. Wel net een keer excel 2003. Dat werkte met mijn huidige programma al niet...

Groet,
Mireille

Bijlagen

omdat werken met allemaal lege cellen zeer moeilijk is heb ik maar een voorbeeldje in uw eerste voorbeeld gemaakt

Bijlagen

Dank je wel. Dit gaat mij wel behoorlijk boven de pet op het moment. Maar ik ga me erin verdiepen, hopelijk kom ik zelf ook eens op het punt dat ik dat kan :)

Groet,
Mireille

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan