• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Groeperen andersom

Status
Niet open voor verdere reacties.

grietsenwijma

Gebruiker
Lid geworden
25 jun 2013
Om mijn werkboeken toegankelijk te houden wil ik meer gebruik maken van de optie groeperen
zie afbeelding
Een groep kan soms tientallen tot wel honderd rijen bevatten
Nou vind ik het zeer vervelend dat ik van boven werkend eerst de hele groep door naar naar beneden moet scrollen om hem vervolgens dicht te gooien omdat ik 'm niet nodig heb.

Kent iemand een mogelijkheid/instelling om de groepering om te draaien/spiegelen?
Zodat de +/- knop bovenaan de groep komt in plaats van beneden?

Alvast dank!Groepvoorbeeld.PNG

Je kunt de + en - knopjes op het lint gebruiken (Gegevens tabje, groeperen groep)

Quote: "Je kunt de + en - knopjes op het lint gebruiken (Gegevens tabje, groeperen groep)"

...is mij bekend, en aan het plaatje kun je zien dat ik dit ook heb gedaan.
Wat ik graag wil is de +/- knopjes bovenaan de selectie in plaats van onderaan :)

Druk in tabblad gegevens bij onderdeel overzicht op het pijltje rechtsonder (rode pijl).

Haal daarna het vinkje weg bij "overzicht in rijen onder detail" (rode cirkel).

omkeren.jpg

AlexCel: Als ik dat vinkje weghaalde, dan verdwenen de + en - tekens helemaal. Totdat ik ervoor zorgde dat de groepering niet op rij 1 begon :-)

Grietsenwijma:Ik bedoel deze...ShowHideDetail.jpg

@JK: dan kun je met drukken op de '1' en/of '2' links bovenaan de sheet de rijen weer te voorschijn toveren. Het verdient echter niet de schoonheidsprijs, dus denk dat het beter is om rij 1 maar niet te groeperen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan