• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Groeperen in Microsoft Visio 2007

Status
Niet open voor verdere reacties.

wizzkid1984

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
18 feb 2009
Beste lezers,

In Excel bestaat een functie Groeperen, waarmee je gegevens kunt in- en uitklappen en waardoor er een + of een - teken verschijnt in het werkblad.
Bestaat een dergelijke functie in Microsoft Viso 2007 ook?
Ik zoek namelijk naar een sjabloon of shape die de volgende functie heeft:
Bij het klikken op die shape dienen onderliggende shapes weergegeven danwel verborgen te worden. Dit zou erg veel ruimte schelen om het moment dat ik bijvoorbeeld 4 pagina's shapes achter elkaar zet. Deze zouden dan ingeklapt kunnen worden naar 1 pagina.

Ik verneem graag jullie reacties.

Met vriendelijke groet,

Coen Wigman

Hallo,

Dat kan door rechtermuisknop op een willekeurig shape kies dan Beeld klik dan weer op ding na wens hoe jij ze in de volgorde wilt neer zetten.

Dag Nicj56,

Allereerst bedankt voor je reactie.
Deze is me echter niet geheel duidelijk. Ik heb geprobeerd om eea als bijlage mee te sturen, maar daarbij kreeg ik steeds een foutmelding.
Vandaar dat ik mijn vraag nog iets duidelijker probeer te verwoorden.
Zou je dan zo vriendelijk willen zijn om zo uitgebreid mogelijk de uit te voeren stappen willen beschrijven?

Situatie is als volgt:
Ik heb in een basisstroomdiagram twee shapes (Type = Proces) met elkaar verbonden.
Nu zou ik graag willen weten of het op één of andere manier mogelijk is om ervoor te zorgen dat alleen shape 1 zichtbaar is. Op het moment dat er op shape 1 wordt geklikt dient de verbindingslijn én shape 2 zichtbaar te worden (ergens anders op klikken vind ik ook prima)

Mocht mijn vraag nog niet helemaal duidelijk zijn dan verneem ik dit graag.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan