• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Groeperen van kolommen/rijen bij bladbeveiliging

Status
Niet open voor verdere reacties.

MissTessy

Gebruiker
Lid geworden
22 mei 2007
Hey,

Ik zit met het volgende probleem, hopelijk kan iemand mij hiermee helpen:

Ik heb een excelfile gemaakt waarin ik verschillende rijen en kolommen heb gegroepeerd om alles overzichtlijk te kunnen houden.

Toch was het ook belangrijk om een bladbeveiliging toe te passen, aangezien er formules niet mogen gewijzigd worden bij gebruik.
Nu met die bladbeveiliging is het niet meer mogelijk om de groeperingen toegepast op bijvoorbeeld een kolom niet meer open te klikken als deze toe staat of toe te klikken wanneer deze open staat. Hetzelfde voor de rijen....

Weet iemand hier een oplossing op? Alvast bedankt

Hallo Miss Tessy

Ik neem aan dat anderen de beveiliging niet op mogen heffen, vandaar dat ik de knoppen onzichtbaar heb gemaakt, die knoppen kun je door slepen verplaatsen naar een anderdeel ven het blad.
Je Moet zelf een wachtwoord verzinnen.

Gr Justes

Bijlagen

Hallo Miss Tessy

Ik neem aan dat anderen de beveiliging niet op mogen heffen,

Alvast bedankt voor je reply...
Je bent op de goede weg hoor, maar het ligt ingewikkelder denk ik

De andere moeten de beveiliging kunnen opheffen aangezien ze moeten kiezen welke groeperen ze willen opklikken en terug toeklikken. Maar dan hebben we een volgend probleem: Als ze de beveiliging moeten opheffen gewoon voor die groeperingen, wie zegt dat ze het terug aanzetten. En dan is binnen de kortste keren de Excelfile wel op zeep...
:(

Zoals je kunt zien bij mijn voorbeeld moeten ze zelf de mogelijkheid hebben om bijvoorbeeld enkel "Test 3" te zien. En dit kan verschillend zijn bij elke test dat ze terug aanmaken.
( De grijze cellen mogen dan wel veranderd worden, de rest niet...)

Bijlagen

Hallo Miss Tessy

Dus als ik het goed begrijp dan moet bij opslaan het blad beveiligd worden, als je het bestand nu sluit gebeurd dat.
Als het anders moet, dan hoor ik het nog wel.
Die onzichtbare knoppen kun je zichtbaar maken door er rechts op te klikken>Autovorm opmaken.

Gr Justes

Bijlagen

Hallo Miss Tessy

Dus als ik het goed begrijp dan moet bij opslaan het blad beveiligd worden, als je het bestand nu sluit gebeurd dat.
Als het anders moet, dan hoor ik het nog wel.
Die onzichtbare knoppen kun je zichtbaar maken door er rechts op te klikken>Autovorm opmaken.

Gr Justes

Het is een oplossing om het te beveiligen voor je de Excel sluit.
Maar als ze zelf de beveiliging eraf kunnen doen tijdens ze eraan werke...kan de excelfile nog om zeep geholpen worden voor het afsluiten.

Ik vraag mij af of je bij meerdere groeperingen (+ bladbeveiliging) het mogelijk is om zelf te kiezen welke groeperingen je terug wilt openklikken en welke je toe wilt laten. En na de keuze de beveiliging terug aangaat.

Ik snap niet hoe ik mijn probleem kan oplossen, maar ik weet wel dat men nu slechts enkele "testen" (zoals in het excelbestand) slechts wil opengeklikt zien. Deze lijst kan enorm lang worden, vandaar dat ik werk met groeperingen om het overzichtelijk te kunnen houden.
Dus "Test 1" wil ik de ene keer open zien, "test 2" terwijl toe, "test 3" open.
Maar dit kan afwisselen....dus men moet zelf de keuze hebben op de "testen" volledig te zien met de maanden of niet...en het totale maandoverzicht(alle)

Ik weet niet of je dit nog kan volgen...

Hallo Miss Tessy

Het lijkt mij dan het beste om alleen die cellen te beveiligen die niet bewerkt mogen worden.

Gr Justes

Hallo Miss Tessy

Daar ben ik weer, ik geef mij niet zo gouw gewonnen :o kijk maar of je hier wat aan hebt.
Je kunt nu het hele blad openen en per test, beveiligen hoeft nu eigenlijk niet meer.

Gr Justes

Bijlagen

Amazing... dees is echt wel knap
*petje af*

ik ga er eens naar kijke of het toepasbaar is...maar ik denk het wel

chapo echt waar
thx

Hallo Miss Tessy

Daar ben ik weer, ik geef mij niet zo gouw gewonnen :o kijk maar of je hier wat aan hebt.
Je kunt nu het hele blad openen en per test, beveiligen hoeft nu eigenlijk niet meer.

Gr Justes

Hallo Miss Tessy

Mag ik nu ook weten wat de bedoeling is van deze testen, wat moet er ingevuld worden b.v.
Ik blij dat je voorlopig tevreden ben, het kan natuurlijk uitgebreid worden met nog veel meer testen.

Gr Justes

Wel het ging niet op testen..dat was een voorbeeld..mijn excelsheet is veel ingewikkelder. Zo hield ik het houdbaar om het te begrijpen.

Eigenlijk hield ik in deze sheet de marketingactiviteiten bij voor event. Ze downloadt zelfs de webstatistieken van het internet...waardoor ik moest werken met maanden...aangezien mijn formule te lang werd.

lang verhaal maar het is allemaal gelukt

Wel het ging niet op testen..dat was een voorbeeld..mijn excelsheet is veel ingewikkelder. Zo hield ik het houdbaar om het te begrijpen.

Eigenlijk hield ik in deze sheet de marketingactiviteiten bij voor event. Ze downloadt zelfs de webstatistieken van het internet...waardoor ik moest werken met maanden...aangezien mijn formule te lang werd.

lang verhaal maar het is allemaal gelukt
Hallo Miss Tessy,

Gelukkig maar, zet je hem nu als opgelost.

Gr Justes

Ik heb deze vraag wat laat gezien.
Maar volgens mij had dit eenvoudiger opgelost kunnen worden door
onderstaande code in ThisWorkbook te zetten.
Opslaan en opnieuw openen.

Code:
Private Sub Workbook_Open()
  With Sheets("Sheet1")
    .Protect UserInterfaceOnly:=True, Password:="jouwwachtwoord"
    .EnableOutlining = True
  End With
End Sub

Mvg

Piet

Ik heb deze vraag wat laat gezien.
Maar volgens mij had dit eenvoudiger opgelost kunnen worden door
onderstaande code in ThisWorkbook te zetten.
Opslaan en opnieuw openen.

Code:
Private Sub Workbook_Open()
  With Sheets("Sheet1")
    .Protect UserInterfaceOnly:=True, Password:="jouwwachtwoord"
    .EnableOutlining = True
  End With
End Sub

Mvg

Piet

Hallo Piet,

Dan heb je de vraag verkeerd begrepen, het is de bedoeling dat steeds een test zichtbaar wordt en bewerkt kan worden.

Gr Justes

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan