• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Groeperen

Status
Niet open voor verdere reacties.

defa45

Gebruiker
Lid geworden
31 mrt 2001
Ik heb op een formulier 3 lokaties met 3 keuzerondjes.
Van deze wil ik per 3 keuzerondjes een slectie kunnen maken (a, b of c).

Dit wil bij mij niet als ik groeperen kies voor lokatie 1 (3 rondjes), dan daarna dit opnieuw doe voor lokatie 2 en 3, dan kan ik per 9 keuzerondjes maar 1 selectie maken. Hij ziet ze als 1 groep!!!

Wie weet hoe????

Maak eerst 3 Groepsvakken en doe in elk Groepsvak 3 Keuzerondjes.

Succes.

2

Luc,

Ik heb denk ik de vraag verkeerd gesteld, het is geen formulier, maar een excel-sheet (werkblad)

Kan ik hier ook groepsvakken aanmaken?

3

Ik zie dat het werkt, alleen kan ik het niet vinden bij mijn werkbalk met besturingselementen (office2003).

Als ik zo'n 2 vensters kopieer van jou en er dan zelf keuzerondjes inplaats, dan werkt het niet.

Klik op het Menu Beeld>Kies Werkbalken> Klik op Formulieren.

De nu verschenen werkbalk moet je gebruiken.

4

Bedankt Luc voor de informatie.

Hier staat het groepsvak.

Ik gisterenavond ook gevonden dat het in office2003 op een andere manier kan, nl. :

Object selecteren, rechtermuis klikken, eigenschappen, bij Groupname de naam van de groep invullen. Doe ditzelfde bij de iconen dit tot dezelfde groep behoren.

Hoe maak je de koppeling van een groepsvak met keuzerondjes (zie bestand groepsvak met keuzerondjes van LucB) met een andere cel, in het voorbeeld met J2, K2, en L2.

groetjes
Jvbaal

Rechtsklik op het 1e keuzerondje van het groepsvak.
Kies: Besturingelement opmaken...
Klik op de Tab: Besturingselement.
Vul je cel in bij: Koppeling met cel:
Klik: OK

De andere keuzerondjes in hetzelfde groepsvak krijgen automatisch
ook deze cel als koppeling.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan