groeps SMS versturen

Status
Niet open voor verdere reacties.

gast0671

Gebruiker
Lid geworden
3 aug 2005
Hoe kan ik met een mobiele telefoon (dus NIET met een computer) een groeps-SMS versturen?
Is dat afhankelijk van toestel en/of provider? Welke toestellen en/of providers bieden een dergelijke dienst aan (die uiteraard wel goedkoper moet zijn dan allemaal losse SMS-berichten)?

In principe kan je met de modernere toestellen gewoon een SMS naar meerdere personen sturen maar dan zal je even in de handleiding moeten kijken. Iedere provider ondersteunt dit gewoon.

Ik kon met mijn oude Siemens C55 zelfs groepen aanmaken waar ik berichten heen kon sturen, maar je moet wel gewoon betalen voor elk (9ct x aantal personen) SMSje.

Denk niet dat daar echt diensten voor zijn?

Klopt, ik kan met mijn Nokia 6230 ook gewoon groepen aanmaken. Dat woordje "modern" is ook relatief....;)

Sms

Je maakt gewoon een groep aan met vrienden ofzo en als je dan een bericht naar al je vrienden wilt sturen typ je het bericht, klik op verzenden, meestal staat daar dan ergens: Groepen, klik je daar op, komen er alle groepen te staan die jij hebt, klik je op vrienden, en hij verzendt een sms naar alle telefoonnummers die er in die groep staan.

Zo kan het bij mij, Sony Ericson J210I, maar ik weet niet of het bij jou ook zo kan.
Ik denk trouwens niet dat er een provider is die groeps-smsjes goedkoper rekent omdat je dan gewoon voor iedere persoon waarmee je veel smst een groep aanmaakt en dan goedkoper smst.
Ook ligt het niet aan de provider of het wel of niet kan.
Groeten, Geerd-0;)

Laatst bewerkt:
Ik kon met mijn oude Siemens C55 zelfs groepen aanmaken waar ik berichten heen kon sturen, maar je moet wel gewoon betalen voor elk (9ct x aantal personen) SMSje.

Denk niet dat daar echt diensten voor zijn?

Ga eens kijken bij: www.smscity.nl

Daar kun je tegoed kopen en leden invoeren, groepen aanmaken en vervolgens een groeps-SMS heensturen. SMS'en via deze site is goedkoper dan via het GSM netwerk. Bovendien kun je zogenaamde 'credits' verdienen als anderen zich via jouw account aanmelden voor deze dienst.

Overigens de meeste moderne Nokia's kunnen datzelfde ook.

Suc6

Peter

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan