groepsvak afsluiten

Status
Niet open voor verdere reacties.

henke2664

Gebruiker
Lid geworden
27 aug 2016
In een database heb ik op een formulier 8 groepsvakken staan. Deze voor elke ronde die een ploeg kan halen.
Als een ploeg in de derde ronde wordt uitgeschakeld moet ik de andere groepsvakken niet kunnen invoeren.

Ik geef dus eerst aan hoever de ploeg kwam,en daarna per gespeelde ronde de uitslag.
Hoe kan ik de rest dus uitsluiten zodat je die niet kunt invoeren.

Dat is, als ik je vraag goed lees, niet zo moeilijk. Je kunt triggers op de 8 groepsvakken zetten die op basis van de keuzes (zal wel winst/verlies zijn?) het volgende groepsvak aan- of uit zetten. Dus als je in fraRonde4 op Winst klikt, wordt fraRonde5 geactiveerd (Enabled=True) en anders voert de code Enabled=False uit.
Overigens lijken mij de groepsvakken overbodig want dubbelop; ik lees dat je óók de uitslag invoert. En die lijkt mij toch leidend in deze... Dus op het moment dat je als je bij Persoon A - Persoon B de uitslag 5-2 invoert, heeft Persoon A toch gewonnen? Waarom zou je dan nog een groepsvak aan moeten klikken?

Bedankt, je oplossing klopt en het werkt.

Persoonlijk klopt je overige niet, maar dat komt omdat dit een database is voor het opmaken van wereld ranglijsten. En dan zijn overige uitslagen anders dan een 5-2 uitslag. Daarnaast gaat het hier om volleybal.

Volleybal, voetbal, judo.... Volgens mij maakt dat allemaal niet uit. Zodra je een uitslag weet, heeft er iemand gewonnen :). En m.b.v. querys kun je dan standen etc. maken. Maar ik geef je graag het voordeel van de twijfel; de kans dat er ergens een competitievorm bestaat waarbij de uitslag níet bepaalt wie er wint :). En voor de ranglijsten heb je uiteraard al helemaal geen tabel nodig, alleen de uitslagen (en wie er wint, of gelijkspeelt). Ik durf met vrij grote zekerheid te zeggen dat ik jouw db kan maken zónder die groepsvakken :).

Een ploeg kan vrijgesteld worden van de voorrondes, de beste verliezer kan toch door naar de volgende ronde.
Maar ook vrij loten in een ronde. Zo maar wat voorbeelden.

Kun je met queries afvangen :cool: Maar ga vooral door op de manier die voor jou het beste werkt; het is tenslotte jouw db :).

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan