Grondige opknapbeurt - wat te verwijderen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Deejay59

Gebruiker
Lid geworden
20 feb 2002
Berichten
120
Hoi allemaal,

Op aanraden van het computerblad Clickx-magazine (www.clickxmagazine.be) ben ik mijn computer een grondige opknapbeurt aan het geven. Om bepaalde programma's uit je 'opstarten' te verwijderen, raden zij aan om naar msconfig te gaan. Maar daar krijg je zo weinig info. Wil je wat meer info, dan kan je de waakhond Scotty inschakelen (gratis te downloaden op www.winpatrol.com). Dat heb ik allemaal gedaan. Nu heb ik het een en het ander ontdekt, waarvan ik niet weet of ik het beter verwijder of beter laat staan.
Het gaat over volgende zaken :
Bij startup : SettingsProcMovePlus (LoadElse.exe) - dit nestelt zich daar : c:\documents and settings\all users\application data\WMACAMPSETTINGSPROC\LoadElse.exe en heeft volgende sleutel : HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\MICROSOFT\WINDOWS\CURRENT VERSION\RUN.
Bij startup: Lies Rule (Frag Amen.exe) - dit nestelt zich daar : C:\documents and settings\all users\application data\SHIMACESAFE\FRAG AMEN.exe
Bij IE-Helper: PopMix.exe en dat vind ik hier : C:\eigenaar\application data\City Bike\Popmix.exe.

Sorry voor de lange uitleg.

Wat mag ik hier mee doen ???

Thx bij voorbaat,

Geert (alias Deejay59)
 
Neem eens een kijkje op het AntiSpywareOffensief forum. Alle bestanden die je noemt horen namelijk bij spyware, vooral van Lop.com. Uitvinken daarvan in MSConfig heeft weinig zin. Je verbergt het dan wel tijdelijk, maar de infecties verdwijnen er niet door.
 
En als je weer spywarevrij bent en nog eens wilt kijken wat je in Msconfig eventueel uit kunt vinken, kun je hier informatie over de opstart-items vinden - inclusief een advies om ze al dan niet uit te schakelen.

Guus.
 
Geplaatst door Guus abc
En als je weer spywarevrij bent en nog eens wilt kijken wat je in Msconfig eventueel uit kunt vinken, kun je hier informatie over de opstart-items vinden - inclusief een advies om ze al dan niet uit te schakelen.

Guus.

Heb ik eens uitgeprobeerd, maar ik vind daar nergens iets van terug (of zoek ik niet goed).
Toch bedankt hoor.
 
Geplaatst door Deejay59
Heb ik eens uitgeprobeerd, maar ik vind daar nergens iets van terug (of zoek ik niet goed).
Dan zal spyware zoals SettingsProcMovePlus en PopMix.exe die jij noemt nog niet in de database zijn opgenomen.
Mijn advies was ook meer bedoeld voor als je je spyware kwijt bent.
Alle opstart-items die dan overblijven zul je er wél kunnen vinden - typ op die site bijvoorbeeld eens LoadPowerProfile of Scanregistry in.
Aan de hand van het advies (Y - N - U - X - ?) kun je dan besluiten of je zo'n item wel of niet ingeschakeld laat.

Guus.
 
Geplaatst door Guus abc
Dan zal spyware zoals SettingsProcMovePlus en PopMix.exe die jij noemt nog niet in de database zijn opgenomen.

Die Lop.com namen kun je ook moeilijk in zo'n database opnemen, want die worden (min of meer) willekeurig gegenereerd en zijn dus in ieder individuele geval anders.
 
Geplaatst door buffy


Die Lop.com namen kun je ook moeilijk in zo'n database opnemen, want die worden (min of meer) willekeurig gegenereerd en zijn dus in ieder individuele geval anders.

Bedankt Guus & Buffy, voor jullie gouden raad, maar ik ben er nog niet helemaal uit. Intussen ben ik ook aanwezig op het "AntiSpywareOffensief"-forum (ASO forums>spyware>hijackthis>hijackthis logs) met als titel "grondige opknapbeurt - wat verwijderen?". En daar is Miekiemoes mij aan het helpen.

Toch bedankt hoor.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan