bitchkoemer
Gebruiker
- Lid geworden
- 3 aug 2006
Hallo,
Voor mijn nieuw "Kassa Register Programma" moet ik een groot aantal knoppen plaatsen in mijn "form" (50 knoppen voor de artikels, nog enkele voor totaal enz.)
Het gaat hem om die 50 knoppen voor de artikels, omdat het aanbod van artikels kan wijzigen heb ik de naam en kostprijs in een 50 lijns "array" gestopt.
De tekst op de knoppen zou tijdens het openen van het formulier dan uit de array opgehaald worden en op de respectievelijke knop gezet, knoppen zonder tekst zou ik kunnen disabelen.
Dit kan met
Dit leidt echter tot 50 lijnen (bijna dezelfde code)
Ik herriner mij uit VBA dat controlbuttons ook in een array konden gestopt worden zodat ze konden benaderd worden met "knop(1), knop(2) enz, hierdoor kon je ze makkelijk 1 voor 1 doorlopen in een For Next loop.
Blijkbaar kan dit niet meer in VB.net
Iemand enig idee hoe ik dit toch met slechts enkele regels code kan oplossen.
Alvast bedankt
Michel
Voor mijn nieuw "Kassa Register Programma" moet ik een groot aantal knoppen plaatsen in mijn "form" (50 knoppen voor de artikels, nog enkele voor totaal enz.)
Het gaat hem om die 50 knoppen voor de artikels, omdat het aanbod van artikels kan wijzigen heb ik de naam en kostprijs in een 50 lijns "array" gestopt.
Code:
01;Pils;1.30
02;Palm;1.40
-------
50;Glas Rode Wijn;2.20
De tekst op de knoppen zou tijdens het openen van het formulier dan uit de array opgehaald worden en op de respectievelijke knop gezet, knoppen zonder tekst zou ik kunnen disabelen.
Dit kan met
Code:
knop01.text = array(1,2)
knop02.text = array(2,2)
--------
knop50.text = array(50,2)
Dit leidt echter tot 50 lijnen (bijna dezelfde code)
Ik herriner mij uit VBA dat controlbuttons ook in een array konden gestopt worden zodat ze konden benaderd worden met "knop(1), knop(2) enz, hierdoor kon je ze makkelijk 1 voor 1 doorlopen in een For Next loop.
Code:
For AantalKnoppen = 1 to 50
Knop(AantalKnoppen).text = array(AantalKnoppen,2)
Next AantalKnoppen
Blijkbaar kan dit niet meer in VB.net
Iemand enig idee hoe ik dit toch met slechts enkele regels code kan oplossen.
Alvast bedankt
Michel