groot aantal reports, zelfde voorloopform?

• Onderwerp starter Onderwerp starter scw
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

scw

Gebruiker
Lid geworden
5 jun 2009
Goedendag,

In mijn dB heb ik een tiental pivots, welke vrijwel identiek zijn op veld na. Nu heb ik nog geen jaarfilters op de pivots.

Deze wil ik nu gaan toepassen, op een nette manier via een voorloopform (zodat de opmaak van de pivot niet in de war kan worden gegooid door de gebruikers). Ze hebben echt alleen verschillende jaartallen nodig namelijk.
Nu gebruik ik het volgende formulier daarvoor (zie bijlage), waarin het natuurlijk noodzakelijk is aan te geven welk rapport geopend moet worden (uiteraard). Als gevolg daarvan moet ik ook weer in de query aangeven welk jaartal geopend moet worden in de criteria ([forms]![frmSelecteerjaar]![KeuzelijstJaar]).

Mijn vraag is de volgende: moet ik nu tien keer hetzelfde voorloopformpje en queries kopi�ren en net een iets ander naampje geven, of is er mogelijk een effici�ntere manier om dit op te lossen? Bijv met VBA? Mogelijk lossen jullie het anders op en daar ben ik benieuwd naar.

Extra toelichting: dus het bronobject is steeds dezelde query, alleen omdat de criteria anders is:
([forms]![frmSelecteerjaarA]![KeuzelijstJaar])
([forms]![frmSelecteerjaarB]![KeuzelijstJaar])
etc.
Moet ik ook telkens een nieuwe query neerzetten, terwijl alleen die criteria net iets anders is. Hetzelfde geldt voor het voorloopfrmpje:
DoCmd.OpenReport "rptVoorbeeldA"
DoCmd.OpenReport "rptVoorbeeldB"
etc.

Bijlagen

Niemand?! OK... dan laat ik het maar zoals het is :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan