• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Groot aantal velden toevoegen aan draaitabelvelden

Status
Niet open voor verdere reacties.

jkoning88

Gebruiker
Lid geworden
13 mei 2013
Ik heb een groot aantal velden om toe te voegen aan rijlabels en kolomlabels in een draaitabel. Is het mogelijk om deze velden in grote hoeveelheden toe te voegen ipv ze allemaal handmatig te selecteren en slepen? Met ctrl of shift kan ik er niet meerderen selecteren.

Bedankt!

jkoning88,

Naar mijn weten is het niet mogelijk om een groot aantal velden toe te voegen aan rijlabels en/of kolomlabels binnen Excel.
Een draaitabel behoort een analyse te maken van de gegevens, niet een nieuw overzicht van dezelfde gegevens.
Als je meer dan vijf rijlabels toe wil voegen dan vraag ik me af of je draaitabel nog wel leesbaar wordt, en inzicht geeft
in de structuur van de gegevens.

Veel Succes.

Hmm helaas.
Wat je zegt klopt overigens wel; ik wil het eigenlijk gebruiken om gegevens op een bepaalde manier te organiseren en ze vervolgens ergens anders gebruiken waar de draaitabel niets mee te maken heeft.
Misschien is het beter om mijn probleem op een andere manier te bekijken en een nieuwe vraag te stellen of dat mogelijk is zonder draaitabel.

Bedankt voor je reactie!
Dit topic kan verwijderd worden en ik zal zien of ik een voorbeeldbestand kan samenstellen en de vraag anders kan stellen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan