Groot Beeldprobleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bullets

Gebruiker
Lid geworden
16 dec 2004
Berichten
42
Hallo,

Sinds 2 dagen doet mijn pc ontzettend raar. Bij het opstarten houdt hij er zo ineens mee op, het beeld gaat dan op zwart en de pc werkt door....loopt dus niet vast.
Of hij gaat op zwart en komt dan weer haperend terug?

De computer is geformatteerd, de C schijf alleen, D is niet geformatteerd. En nog is het probleem niet weg. Inmiddels heb ik de videokaart uitgeschakeld en de onboard kaart ingeschakeld. De videokaart is een oude ATI Radeon Club 3D 9250.

Wie kan mij zeggen wat dit is en wat ik er aan kan doen?
 
Met gebruik van de onboard kaart geen problemen?

Bij het opstarten even een flikkerbeeld gehad, maar tot op heden nog geen probleem. Ik heb bij de ATI de gewone originele drivers geinstallleerd. Voor ik de pc had geformatteerd stonden er nieuwere drivers op, en ook daar had ik dit probleem(sinds gister) mee.
Edit: En er staat sinds gister ook SP2 op, ook die had ik voorheen en toen weinig problemen ondervonden.
 
Dan lijkt het er een beetje op dat de videokaart het aan het begeven is.

Je zou dit nog kunnen proberen.
Verwijder alle ATI drivers en gebruik in plaats daarvan de alternatieve Omega Drivers, die lossen vaak dit soort problemen op (wanneer de kaart niet stuk is!)

http://www.omegadrivers.net/ati.php
 
Als je een LCD scherm hebt dan is de refresh rate erg belangrijk, meestal staat die vast op 60 Hz ingesteld. Check dus je refresh rate eens bij je instellingen. Als je er teveel van af wijkt kan je monitor daar niet mee overweg, maar gewoonlijk krijg je dan een "out of range" waarschuwing op je scherm te zien.
 
Als je een LCD scherm hebt dan is de refresh rate erg belangrijk, meestal staat die vast op 60 Hz ingesteld. Check dus je refresh rate eens bij je instellingen. Als je er teveel van af wijkt kan je monitor daar niet mee overweg, maar gewoonlijk krijg je dan een "out of range" waarschuwing op je scherm te zien.

Nee ik heb nog gewoon een oude beeldbuis.
Ik had m met de ATI ingesteld op 72 Hz
 
Dan lijkt het er een beetje op dat de videokaart het aan het begeven is.

Je zou dit nog kunnen proberen.
Verwijder alle ATI drivers en gebruik in plaats daarvan de alternatieve Omega Drivers, die lossen vaak dit soort problemen op (wanneer de kaart niet stuk is!)

http://www.omegadrivers.net/ati.php

Deze drivers hebben geen uitwerking. Het beeld gaat niet op zwart, maar de videokaart werkt ook niet zo. Haperend beeld dus.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan