groot blauw scherm

Status
Niet open voor verdere reacties.

mike180

Gebruiker
Lid geworden
3 feb 2001
hallo allemaal

ik dacht vandaag ik ga mijn oude pc ff upgraden en dit heb ik dus gedaan(geprobeerd).
ik heb een asus a7n8x mobo gekocht met een athlon 2600+ proc. verder een video kaart ati readon 9600 256 mb. nu heb ik dit alles in mijn oude kast gepropt en mijn oude harde schijven weet aangesloten.als ik nu mijn pc aanzet krijg ik een blauwscherm te zien met een waarschuwing dat voor de veiligheid windows word afgesloten.er staat bij dat het waarschijnlijk aan de harde schijf ligt.dit vind ik raar want 10min daarvoor deden de schijven het gewoon. heb nu alles weer terug gezet zoals het was dus oude mobo er weer in en nu werkt het weer.weet iemand wat dit kan zijn ?? ook zag ik ff heel snel met opstarten van de pc dat er achter cpu 1150 stond terwijl het een 2600+ zou moeten zijn.

alvast bedankt voor het mee denken.

groetjes mike:thumb:

Als je met xp werkt dan is dit heel normaal.
Dit besturingsysteem weet nu niet meer dat het in een werkend systeem zit.
Je zult xp er dan echt opnieuw op moeten zetten.

Als je windows 2000 of 98 gebruikt dan zul je het hoogst waarschijnlijk ook opnieuw moeten installeren.

Je hebt Windows dus niet opnieuw geïnstalleerd? Je upgrate heeft een geheel andere configuratie dus zal je windows opnieuw moeten installeren.

mmmm

aaaaaiii dat hoopte ik nou net niet te horen haha.
moet ik weer alles er opnieuw opzetten pffff.
maare bedankt voor de snelle reaktie en jullie weten wat ik aan het doen ben in het weekend haha.

bedankt en ben blij met helpmij :thumb:

Windows erover heen installeren gaat ook werken

dus als ik het goed begrijp doe ik mijn schijf weer in de nieuwe pc op windows cd erin laten opstarten vanaf cd rom en dan zou het moeten werken?

Geplaatst door mike180
dus als ik het goed begrijp doe ik mijn schijf weer in de nieuwe pc op windows cd erin laten opstarten vanaf cd rom en dan zou het moeten werken?
Bijna goed begrepen, je zal dan wel windows wel moeten laten installeren.;)
Dus alleen opstarten met de Windows cd-rom helpt niet.

Persoonlijk zou ik dan toch kiezen voor een schone installatie van Windows.
Een nieuw moederbord + processor, is een behoorlijke hardware verandering/upgrade.

Je zei dat je harde schijven had? mss kan je dan best eerst al je documenten en stuff overzetten op de schijf waar windows NIET opstaat (via je oude systeem dan) en dan alles ombouwen en op de schijf waar windows opstaat opnieuw windows XP installeren. Tis maar een idee...

En je moet je fsb ff veranderen in de bios als je wil dat je 2600 als een 2600 gaat lopen.

weet zo niet hoe die zou moeten staan maar der is vast wel weer een expertje die dat zo ff voor je uit zn klets weet :D

aardige upgrade zo alles in 1 keer moet ik zeggen!

In mijn bijlage kun je zien waar de fsb op moet staan.

Bron: de url heb ik helaas niet meer maar hij komt bij tweakers weg.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan