Groot budget laptop kopen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

ecskins

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
17 feb 2011
Geachte wijzen van het helpmij forum.

Help mij aub een paar knopen door te hakken/advies te geven in het kopen van een nieuwe laptop. Ik wil er maximaal 1300,- euro aan uitgeven. Gezien andere posts op dit forum is dat een aardig ' groot' budget.
Vroeger had ik nog enig verstand van wat wel en niet verstandig was om te kopen maar tegenwoordig ben ik het spoor een beetje bijster.

De laptop zal voornamelijk gebruikt worden voor: bovengemiddeld internetgebruik/downloaden, films&muziek, MS office etc, recente games en een klein beetje videobewerking. Maar wel ALLEMAAL tegelijk natuurlijk!
(Muziekje aan, hele videotheken downloaden, 6 i-net pagina's open met clips terwijl er een video bewerkt word.(NB:videobewerking is zeker niet het belangrijkst!))

De keuzes die ik in ieder geval heb gemaakt (of heb beperkt) zijn:
- scherm tussen 16 en 18 inch
- Intel Core i5 processor (toch?)
- min. 200 GB opslag
- qwerty toetsenbord....:D

Ik zou advies voor complete Notebook aanbiedingen geweldig vinden maar hulp over de volgende onderwerpen zullen mij ook al zeker verder helpen:

- Min./Aanbevolen kloksnelheid?
- Min./Aanbevolen RAM?
- Min./Aanbevolen snelheid harde schijf?
- Min./Aanbevolen beeldscherm resolutie?

Sowieso zijn tips over de gangbare merken&OS's van 2011 welkom want ik ben er dus niet meer in thuis.
Misschien veel gevraagd maar al kan je maar over 1 van de onderwerpen advies geven dan ben ik al geholpen.

Bij voorbaat veel dank!

Hoi, als ik jou was zou ik een laptop kopen met i7 processor en iets van 500 tot 1000 GB harde schijf met zo'n 4 tot 6 GB geheugen, ook zou ik zorgen voor zoveel mogelijk GHz en een scherm rond de 20 21 inch

ik heb sinds kort een Dell XPS15. I7 740 processor, 640 gig geheugen, erg prettig ding.

allemaal leuk en aardig sterke cpu's enzo maar de videokaart is in mijn ogen tog wel het bellangerijkste ding voor deze gebruiker

de Toshiba Qosmio varianten zijn gaming laptops met een lekker breed schermmaar die zitten boven het budget van de TS
MSI heeft zo ook een paar laptops die goed zijn ik zal wat voor je zoeken
weet ook meeste game laptops zijn 15.6 inch dus groter = nog duurder

Hoi, als ik jou was zou ik een laptop kopen met i7 processor en iets van 500 tot 1000 GB harde schijf met zo'n 4 tot 6 GB geheugen, ook zou ik zorgen voor zoveel mogelijk GHz en een scherm rond de 20 21 inch

ik wil niet vervelend doen maar wat je zecht klopt niet
20/21 inch zit boven het budget (vraag me af of zulke grote laptops bestaan)
en zoveel mogelijk GHz???
het aantal GHz maakt deze tijd niet veel meer uit een I5 met 2.3GHz blijft nog altijd sneller als een core 2 quad met 3Ghz
dus dat verhaal klopt van geen kant

EDIT okey dit zijn een paar keuzens

ASUS-N71JQ
CPU-type Intel Core i7 720QM
Snelheid 1,6GHz
Moederbordchipset Intel Mobile HM55
Geheugengrootte 4GB
Geheugentype DDR3 (SODIMM)
Schermdiagonaal 17,3"
Videochip Radeon Mobility HD5730
Opslagcapaciteit 1TB

MSI-GX740-274NL
CPU-type Intel Core i5 460M
Snelheid 2,53GHz
Moederbordchipset Intel Mobile HM55
Geheugengrootte 4GB
Geheugentype DDR3 (SODIMM)
Schermdiagonaal 17"
Videochip Radeon Mobility HD5870
Opslagcapaciteit 500GB

dit zijn de eenige 2 laptops met 17Inch schermen die betaal baar en de spec's hebben die de dingen die jij wilt doen aan kunnen
de ASUS laptop heeft een sterkere CPU maar weer een iets zwakkere graka ten opzichte van de MSI laptop

1300 is geen groot budget voor gaming laptops daar heb je 1500/1600 voor nodig maar je komt er wel mee in de buurt

Laatst bewerkt:
msi

Die msi laptops ben ik in mijn zoektocht vaker tegengekomen. Is dat een beetje betrouwbaar?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan