groot bureaublad en grote paginas

Status
Niet open voor verdere reacties.

finny49

Gebruiker
Lid geworden
25 okt 2007
Ik heb ubuntu 8.04 bijgewerkt via acronis disk director, maar plotseling kreeg ik een heel groot bureaublad, en een groot browser, en alles wat erin zit. Alle paginas zijn heel groot.
Wie weet wat er hier aan de hand is. Wie helpt mij hier uit. Graag antwoord.

Doordat het bureaublad zo groot is, kom ik niet in het scherm die ik nodig heb.Het bureaublad is extreem groot geworden. Het terminalscherm gaat wel, maar die tekst in you tube is zo onduidelijk/wazig dat ik het niet kan lezen. Misschien kan je hier op dit forum de tekst vermelden die je gebruikt in het terminal. Ik wacht op je antwoord. Groetjes.

probeer dit:
xrandr -s 1024x768
en vervang 1024x768 door welke resolutie je wilt, bijvoorbeeld 1280x1024, dat ligt er maar net aan wat jouw pc aan kan ;)

hallo pontoe,

Ik begon met 800*600 en steeds lager, en lager ,en lager, maar het systeem zegt: "Size index 1 is to large there a only 1 sizes". Ik heb een nieuw beeldscherm HP w1907v en kan een resolutie aan van 1024*768. hoe kan dit nou. Ik ben ook lager gegaan dan 1, zo als 0,1, en 0,01. Doe ik misschien iets fout?

probeer je drivers van de videokaart te updaten, al is dat vrij lastig op deze manier... probeer anders die maximale resolutie die je monitor aankan, en als dat niet werkt moet je hier maar even posten welke videokaart je hebt...

probeer ctrl+alt+< + van je numerieke toetsenbord> of de numerieke -
anders kan je zo nog altijd updaten en hopen dat het goed komt:
ctrl+alt+F1
inloggen
sudo apt-get update
sudo apt-get upgrade

mits je internet hebt dan hè

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan