Groot partitie probleem Acer Aspire

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dylankieft

Gebruiker
Lid geworden
21 aug 2008
Mijn neef heeft een Acer Aspire waar 3 partities op stonden (staan?).
Eentje met OEM (acer drivers en acer erecovy dingen enz.)
Nog een met 100 MB voor het systeem.
En eentje met 500 GB waar de OS opstond.
Nu heeft mijn neef iets gedaan en is zijn hele OS gecrasht, geen mogelijkheid meer om hem op te starten.
Ik dacht dus, een windows 7 installatie CD downloaden, windows 7 installeren, en dan via de OEM partitie de legale acer windows 7 versie terug zetten.
Tijdens de windows 7 installatie een error gekregen. Na opnieuw opstarten waren alle partities weg, ik kan geen nieuwe meer maken en dus helemaal niks meer.
Iemand snel tips?

@janco1997
Ja ik heb de C:\ partitie gekozen, eerste geformatteerd dus en toen windows OS erop geïnstalleerd, Tijdens deze installatie gaf hij alleen een foutcode. Hierna waren de partities weg.
En in CMD (via install disk) doe ik diskpart en dan zegt ie dat er geen HDD is aangesloten. Maar in de bios zie ik wel een HDD

Laatst bewerkt:
Hoi,
waarom heb je in eerste instantie niet alles teruggezet naar fabrieksinstellingen?

@Mik Zjegger
We hadden van alles geprobeerd, elke boot kwamen we niet verder dan een blue screen of death. Uiteindelijk ging hij vanzelf windows herstellen en gaf hierbij een foutmelding. Hierna starten wij hem op en zei die: Windows Failed to start. A recent hardware of software change might be the cause. To fix the problem......
File: \Boot\BCD
Status: 0xC000000F
Info: An error occurred while attempting to read the boot configuration data.

Normaal is de recovery option Alt + F10 tijdens de boot, dus nog voordat het OS wordt geladen.
Nou weet ik niet zeker of dat nu ook nog zo is en ik weet het type niet dat je nu hebt.
Dan was het iig kinderspel geweest.
Als ik het goed begrijp heb je nu geen OS erop?
Download HirensBootCd, brand de ISO met de bijgeleverde brandsoftware, zorg dat je pc van cd start, kies in het scherm voor DOS-programma's>disktools en gebruik het eerste progje dat je tegenkomt om je schijf te controleren,repareren enz.

Ook dit hebben we gedaan, inderdaad met alt f10,maar de erecovery kwam niet verder dan 60 % steeds...
Super bedankt dat ga ik morgen meteen proberen.

Succes en ik hoop voor je dat het niet tevergeefs (schijf stuk) is.

Hij zegt dat er geen HDD's gevonden zijn en hij niks kan doen.
Ik had een beetje rond gekeken en via een optie gaf hij opeens wel 3 partities aan?

Maak je pc eens open en kijk of de datakabel v.d. schijf nog goed op z'n plaats zit.

Het gaat helaas om een laptop, ik heb nog even gekeken via de BootCD maar sommige programma's daarop zien wel gewoon een hard disk, zelfs met 2 partities.
Windows 7 install ziet ze alleen nog steeds niet.
Ik las op internet dat dit iets met 'MBR' of zo mee te maken kan hebben?
Ook is de foutmelding
File: \Boot\BCD 'An error occurred while attempting to read the boot configuration data.' bij het booten verandert in 'bootmgr ontbreekt Druk op ctrl+alt+delete om opnieuw te starten

[EDIT] alle partities zijn eraf. Is het mogelijk om de HDD volledig te formatteren en een nieuwe partitie te maken waar windows later op kan, via die CD?

Laatst bewerkt:
Je kan formatteren d.m.v. de installatie-dvd, die optie krijg je als je voor een custominstallatie kiest.

Dat bootmgr mist heb ik ook gehad, maar toen stond de boot piority nog verkeerd, op me hdd ipv dvd van windows 7 ..

Okee ik weet zeker me HDD werkt nog.
Alles van de HDD is eraf en volledig geformatteerd.
Nu heb ik via de windows 7 CD een partitie aan kunnen maken.
Toen maakte hij er automatisch een 'systeem reserved' partitie bij aan van 100 mb.
Alleen als ik dan de partitie selecteer waar 400 GB opstaat zegt hij:
Kan windows niet op deze schijf installeren. De schijf werkt mogelijk binnenkort niet meer

Iemand tips?

Ik heb windows 7 erop gekregen. Alles werkte helemaal prima toen weer.
Maar natuurlijk is de laptop dan na 30 dagen illegaal.
Als ik nu de CD erin deed van Acer kon ik eindelijk weer opties kiezen en koos voor volledig herstellen, maar toch blijft dit niet werken, hij zegt steeds dat hij het opgegeven pad niet kan vinden.
De windows die er nu op staat, kan ik die legaal maken door middel van mijn product key onderop mijn laptop, en of weet iemand waarom ik mijn acer windows niet terug kan zetten?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan