Groot probleem (denk ik) Windows start niet meer op.

Status
Niet open voor verdere reacties.

claciar

Gebruiker
Lid geworden
9 aug 2005
Berichten
97
Hoi,

Ik heb een laptop met windows xp home sp2. Hij start niet meer op. Ik krijg drie opties:

Windows start niet meer op...

-opstarten in save mode(doet het niet, hij slaat vast)
-safemode with networking (zelfde, slaat vast)
-safemode with command prompt(zelfde, slaat vast)
-start windows normally, dan begint hij weer op nieuw met opstarten waarna ik weer de zelfde opties terug krijg.

Mijn vraag is wat ik hier aan kan doen.. Ik heb wel de cd van windows xp maar dat is sp1 en ik ben bang dat ik dan al me office programmas kwijt ben na het installeren.

Of is er een reparatie mogelijkheid??

AUB help me, ik heb mijn informatie op die laptop heel hard nodig voor mijn werk.

Roy
 
Indien je system restore aan had staan kun je deze handleiding volgen.


Zo niet, dan kun zelf een SP2 XP cd maken, zie hier, en daarmee een herstelinstallatie proberen, indien dat wil.
 
Laatst bewerkt:
Ja, hij doet het die link..maar kan het niet veel makkelijker door de harde schijf van mijn laptop aan mijn desktop te hangen?

Ik heb hier de spullen voor (zo een doos om die schijf in te stoppen) maar weet dan niet waar ik de veranderingen aan moet passen.

Ik ben geen ster in dit soort dingen, dus als jullie zo vriendelijk willen zijn niet met teveel technische termen gebruiken AUB. Des de eerder heb ik dit probleem verholpen.. En kan ik anderen met dit probleem misschien ook helpen in de toekomst.

Vriendelijk bedankt.

Roy
 
Ja, dat kan ook, en er staat ook in die link hoe dat gaat, in feite dezelfde procedure, maar dan kun je dat in verkenner of totalcommander doen.
 
Sorry maar het zegt mij helemaal niks...welk advies moet ik volgen in de links? Die van microsoft? Ik sluit die harde schijf aan, dan ga ik naar verkennen zoek de harde schijf en dan? Het spijt me maar het is echt een groot raadsel voor me.

Ik zou het heel erg waarderen als je me een stappen plan kunt sturen die niet al te ingewikkeld is.

Bedankt voor je hulp..
 
Heb/had je wel system restore aanstaan? want alleen dan kun je de file _REGISTRY_MACHINE_SYSTEM in de map snapshot vinden ergens in een submap van system volume information, met in mapopties alles aan of uitgevinkt om systeem mappen en files te kunnen zien.

Dat bestand rename naar system en kopieër je naar de map config in windows\system32.

Staat allemaal echt die links, van Microsoft en mij.
 
Volg de instructies van deel 2 en 3 in deze uitleg, en met totalcommander doe je dat in één keer, renamen en kopieëren, zoals ik dat hier al had uitgelegd.

Lees het goed door en begrijp eerst de bedoeling.
 
Ok bedankt, ik ga het een en ander proberen en zal het zeer zeker eerst allemaal goed lezen. Ik stuur je met een paar uurtjes een bericht of de gang van zaken, zo niet dan heb ik ook mijn desktop opgeblazen.

In iedergeval bedankt voor je geduld.

Roy
 
Goed, ik heb er even twee dagen niet naar gekeken omdat ik totaal geen zin had in dit gebeuren.

Net de harde schijf van me laptop aan een PC gehangen, maar ik ben nu bang wanneer ik aan de registry ga zitten, dat ik dan in de PC ga zitten rommelen in plaats van de harde schijf van mijn laptop. Hoe weet ik zekker dat ik de registry van mijn laptop aan het aanpassen ben?

Wel heb ik twee dagen geleden nog een repair uitkunnen voeren, maar te vergeefs. Ik kom nu wel is waar niet meer terug naar de drie opties (opstarten in save mode, command prompt,networking, start windows normally) maar hij blijft nu alleen op starten. hij komt niet verder dan het zwarte windows scherm met die balk eronder. dit is wat hij achter elkaar doet. Ook op dit moment F8 drukken helpt niet.

Goed een kleine update van mijn kant.

Als iemand mij antwoord zou kunnen geven op mijn vraag bovenaan kan ik weer even verder.

Bedankt,

Roy
 
Als je het goed had gelezen, zit je natuurlijk niet in het register van de pc te rommelen, je weet toch welke schijfletter(s) de laptopschijf heeft gekregen in de pc?

Maar zet er gewoon een nieuwe windows op, lijkt mij de beste optie, want een herstelinstallatie wil ook niet, als het tenminste goed had begrepen.
Ik kan je niet verder helpen, heb alles aangedragen wat mogelijk is, sterkte ermee.
 
Bij het opnieuw installeren van windows, blijven dan mijn documenten en programmas, bv office staan of is alles dan weg??
 
Hi Lange Pier,

Het ligt ook aan mijn kennis... ik kan aardig omgaan met computers maar dit gaat me allemaal wat ver.. in iedergeval bedankt voor je hulp.

Roy
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan