groot probleem heb nieuwe hardeschijf in pc gezet pc start niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

josvink66

Gebruiker
Lid geworden
18 okt 2006
ik heb een pc van iemand gekregen een slecht een 700 megaherts maar oke ik heb die hardeschijf eruitgehaald en in een andere pc gestopt en toen geformateerd, toen me oude hardeschij vol met xp en programma's, maar als ik hem nu in die pc doet dan gaat die opstarten maar net als je het xp logokrijgt met die balk eronder en dan start i op nieuw op, maar als ik dan veilig modus doe doet i het zelfe, en als ik aanklik laatse bekende juiste confergraie of zo doet i het ook niet dus pleas iemand help mij??????????????????????

is dit een fout in de bios???

(elk andwoord is welkom)

ik ben niet gek ik ben zo geboren

Als ik het goed begrijp heb je een hardeschijf geplaatst, waarop reeds Windows XP geinstalleerd stond. Deze komt oorspronkelijk uit een andere pc?

Zo ja, dan kan het wel kloppen, dat het niet wil werken. Met Windows 98(se) kon je dat nog wel voor elkaar krijgen, met Xp niet meer.

oke dat is nie zo probleem maar ik wil hem wel opnieuw instaleren, maar als ik in me bios, indstel dat ik eerst de cd-rom dan de floppy drive, dan de hardisk, doen start i gwn de hard disk op

Je Windows Xp cd-rom zit er wel in neem ik aan bij het opstarten? Het kan de je XP cd-rom niet bootable is.

jaa hij ziy er in maar hij is booteble want ik heb et wel eens gedaan in een andere pc

Heb je twee apparaten, waarin je de cd kunt doen? Zo ja probeer het eens vanuit de andere.

Anders kijken of je in het Bios de floppy en hardisk uit de bootvolgorde kan krijgen, zodat de pc gedwongen wordt de cd te kiezen.

oke ik heb nou geen zin meer om te proeren ik doe het morgu je hoort nogvan me oke

Veel succes vandaag dan met het proberen.
Misschien een kleingeitje dat je over het hoofd ziet:
als je boot met de xp cd, druk je dan direct na de opstart (als xp een zwart scherm met een enkele witte regel tekst vertoont) wel ONMIDDELLIJK op een willekeurige toets?
Zo niet, dan wordt idd. vanaf hdd gestart, anders vanaf CD.

oke het is gelukt maar als die me hardware gaat controleren dan komt er al bast snel iets te staan:

Kan het bestand \i386\Ha***pi.dll niet in het geheugen laden de fout code is: 7

Wat moet ik doen????????

Laatst bewerkt:
Kun je tijdelijk even de usb hardware ontkoppelen en het dan nog eens proberen?

Btw. wat heb je gedaan zodat je aanvankelijke probleem is opgelost?

Je bedoelt denk ik : halacpi.dll

Kun je tijdelijk even de usb hardware ontkoppelen en het dan nog eens proberen?

Btw. wat heb je gedaan zodat je aanvankelijke probleem is opgelost?

Je bedoelt denk ik : halacpi.dll

ja dat klop het is halacpi.dll maar er zit GEEN usb aangesloten

heb wel 2 achter en 1 zijkant (los aangesloten) usb maar er it niks in

wat ik heb gedaan ik heb me cd-spelers als primery aangesloten, en in bios ingeslteld dat i aleen ,maar de cd-speler kan opstarten zoals crash zei

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan