Groot probleem met Antivirus XP 2008 (Virus)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Marco Hoeksma

Gebruiker
Lid geworden
21 mrt 2006
Berichten
50
Hallo,

Ik heb sinds vandaag problemen met m'n laptop. Automatisch werd op mijn pc de "spyware" Antivirus XP 2008 geïnstalleerd. Deze gaf in eerste instantie al wat problemen. Zo kreeg ik bijvoorbeeld continu pop ups en bleef het programmaatje maar scannen. Dit vertraagde mijn pc al behoorlijk, en wilde ik deze spyware dus weg zien te krijgen. Dit lukte echter niet en ben ik dus een beetje gaan rondkijken op internet. Ik heb toen wat programmaatjes gedownload die de spyware weg kon krijgen. Ik heb toen rogue remover en Spyhunter gedownload (rogue remover kreeg het niet weg).

Toen ik vervolgens mijn computer weer opnieuw ging opstarten (omdat het laden wel heel lang begon te duren) startte Windows niet meer op... Ik kan dus nu echt helemaal niks meer in Windows, omdat het, zodra ik goed en wel in Windows ben binnengekomen, vastloopt. Iemand bekend met dit probleem?? En is er dus iemand die tips voor me heeft om deze spyware toch nog van m'n pc te krijgen??

Alvast heel erg bedankt!!
 
Kan je wel in Veilige Modus komen?
Grote kans dat jij daar niet vast loopt en daar kan je dan scannen met Superantispyware FREE.

www.superantispyware.com

Nadat je hem binnen hebt ( eventueel via een andere PC en hem bijvoorbeeld op een USB stick hebt gezet) update je deze en laat hem scannen en verwijder je alle gevonden infecties.
Hierna start je opnieuw op.
 
Veilige modus lukt ook niet?
Misschien dat je dan wat hebt aan de opstartbare cd van antivir

Lukt dat niet dan kun je reparatie opties proberen proberen, of een repair installatie uitvoeren.
Het virus moet nog wel verwijderd, wanneer de pc weer opstart.

Bij een laptop zit vaak een recovery cd of partitie op de harddisk.
Misschien is dat wel de simpelste oplossing.

Net als idereen heb je natuurlijk al een backup van je belangrijkste gegevens;)
Zo niet dan staat in de tweakers link hoe je bij je bestanden kunt komen
mvg leo
 
Dank voor jullie reactie!! Veilige modus lukt ook niet nee :( Er blijft dan bij het laden linksbovenin een streepje knipperen, maar verder gebeurd er niks...

En helaas ben ik inderdaad niet zo slim geweest om een backup te maken :S Er staan echter nogal wat foto's op m'n pc die ik absoluut nog wil terughebben! Ik heb de link geprobeerd die je in je comment gaf om te zoeken hoe ik nog bij m'n bestanden te komen en heb nu ook geboot met mijn XP CD en vervolgens op F10 gedrukt om in XP herstelmode te komen in een DOS achtige omgeving... Wat hier te doen?? Ik kom er niet helemaal uit! Alvast weer heel erg bedankt!!
 
bij de link met reparatie optie staan een aanrtal zaken die je kunt proberen zonder gegevens verlies
Het is echter wel aan te bevelen om een backup te maken van je bestanden, daar er altjd een kans dat je bestanden kwijt raakt.
 
Laatst bewerkt:
Hallo,

Ik heb sinds vandaag problemen met m'n laptop. Automatisch werd op mijn pc de "spyware" Antivirus XP 2008 geïnstalleerd. Deze gaf in eerste instantie al wat problemen. Zo kreeg ik bijvoorbeeld continu pop ups en bleef het programmaatje maar scannen. Dit vertraagde mijn pc al behoorlijk, en wilde ik deze spyware dus weg zien te krijgen. Dit lukte echter niet en ben ik dus een beetje gaan rondkijken op internet. Ik heb toen wat programmaatjes gedownload die de spyware weg kon krijgen. Ik heb toen rogue remover en Spyhunter gedownload (rogue remover kreeg het niet weg).

Toen ik vervolgens mijn computer weer opnieuw ging opstarten (omdat het laden wel heel lang begon te duren) startte Windows niet meer op... Ik kan dus nu echt helemaal niks meer in Windows, omdat het, zodra ik goed en wel in Windows ben binnengekomen, vastloopt. Iemand bekend met dit probleem?? En is er dus iemand die tips voor me heeft om deze spyware toch nog van m'n pc te krijgen??

Alvast heel erg bedankt!!

ik heb hetzelfde virus gisteren gehad je kan het alleen oplossen door een backup te maken en het virus natuurlijk er niet opzetten en dan je computer opnieuw installeren zo heb ik het tenminste gedaan
 
Men zou er ook voor kunnen kiezen S&D Spybot te laten draaien alvorens men tot het formateren van de schijf overgaat. Is een stuk minder rigoreus. :rolleyes:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan