groot probleem met format!!!!! help svp!

Status
Niet open voor verdere reacties.

helpmedanman

Gebruiker
Lid geworden
7 jul 2003
Berichten
62
ik heb een pc gekregen, er zit 1 schijf in verdeeld in c: (ntfs) 9.46MB totaal waarvan 5.18MB leeg én E: (ntfs) 66.4GB groot waarvan 61.6GB leeg.

Het programma Fdisk zegt dat er een error zit, via de opstartdisk (net gemaakt) kan ik niet formateren, en via de originele CD rom ook niet. Ik wil alles eraf en opnieuw
op één C schijf zetten. Help me svp!
 
Al geprobeerd om met fdisk de 'non dos partities' verwijderen? Je kan deze pertities ook verwijderen (en weer aanmaken) als je opstart met de XP cd.
 
Als je kunt opstarten vanaf de cd van XP dan kun je vanaf die cd ook formatteren.
Even de opmerking van Maestro12 lezen.
 
meastro.....?!

het is nog erger....
ik weet niet wát er aan de hand is maar het volgende:

Met de (op de toen nog goed draaiende pc) is een opstartdisk gemaakt. Ik kan vanuit daar niets doen want er zitten geen exe bestanden op en ik kan vanuit daar ook niet naar c of format of weet ik wat.

Opstarten met de cd (origineel) lukt wel, hij geeft dan in een soort dos-scherm een beeldje welkom, en licentie etc. dan ineens krijg ik melding vanm beschadigde bestanden en daarom stop windows setup..

ik weet het ff niet meer dus, please jij wel? bedankt!
 
Download madboot van de link die ik aangaf, installeer madboot op een floppy, start de pc op met die floppy, en kies voor Fdisk.

Verwijder eerst de non dos partities, en maak vervolgens nieuwe aan en formatteer deze, zoals omschreven bij de link Uitleg fdisk.

groetjes speedtouch
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan