groot probleem met warmte van laptop!

• Onderwerp starter Onderwerp starter MI8
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

MI8

Gebruiker
Lid geworden
14 jun 2009
Hallo Helpmij Leden,

Ik zit met een vrij groot probleem.
Mijn computer word elke keer veelte warm en valt af en toe zomaar uit (meestal tijdens film kijken of tijdens het gamen).
Ik heb toen SpeedFan geïnstalleerd en deze gaf aan (op bureaublad zonder programma dat draaide):

GPU: 88C (die tijdens het gamen oploopt naar 100C+)
HD0: (weet ik niet meer)
Temp1: 83C (die ook hoger word tijdens gamen)
Temp2: 83C (die ook hoger word tijdens gamen)
Core: (weet ik niet meer, volgensmij rond de 60/70C)

Ik heb toen mijn laptop open gehaald om te kijken wat er mis was.
Heb beetje stof van klepjes weggehaald (ik kon niet bij de ventulator in de buurt komen).
Vervolgens start ik de laptop op en krijg ik (weer gewoon op bureaublad zonder programma draaiend):

GPU: 67C (tijdens het gamen 85C+ (je hoort ventilator harder blazen)
HD0: 38C
Temp1: 43C
Temp2: 43C
Core: 62C

Over die GPU maak ik me toch een beetje zorgen. Moet ik de laptop terug sturen?
Het gaat om de Compaq Presario CQ60 300ED / Videocard: Nvidia GeForce 8200M G / AMD Sempron SI--42.

Hopelijk kunnen jullie me helpen.

Met vriendelijke groeten,
MI8.

stof uit de fan openingen verwijderen of met stof zuiger of met compressor

maar met stofzuiger kan niet, want ik kan mijn laptop niet zo ver ophalen, ik ben bang dat ik iets kapot maak en een compressor helpt dat veel? want zou zonde zijn om dat voor niets te kopen. Is het trouwens ook mogelijk om een nieuwe processor in deze laptop te zetten?

Hoi,

Dat gat van de ventilator zou je met een stofzuiger voorzichtig kunnen uit zuigen,
En ik denk als je hem terug stuurt dat je net zo goed een nieuwe kan kopen want dat is hij niet meer waard volgens mij is toch een oudje of zit ik grandioos mis.

Heb hem nog geen 6 maanden. Zit nog garantie op en het model is uit 2008/2009.

Hoi,

Sorry kwam denk ik in de war door deze ,maar je kan de gleufjes van de ventilator rustig uitzuigen hoor. En sorry maar als je nog garantie hebt is het ook niet echt verstandig om het notebook op en te maken.

Klopt helemaal. Daarom heb ik alles exact zo terug gezet (enkel stof van klepjes afgehaald).

Core en GPU zijn nu in de 90C+ terwijl ik helemaal geen game ofzo open heb staan.

Dan ga ik dat maar eens proberen. Weet iemand of ik in mijn laptop deze processor en/of deze videocard erin kan zetten?

Op beide vragen nee. Een laptop kun je niet even simpel van nieuwe hardware voorzien.

Dat is balen, voor hoeveel zou ik de laptop kunnen verkopen denken jullie?

Hij ziet eruit als nieuw, ik kan Vista (zoals die erop kwam) er weer schoon opzetten, en hij is nog geen half jaar oud (gekocht voor €400.-).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan