groot probleem na installatie NOD32 Antivirus 4

Status
Niet open voor verdere reacties.

marconiste

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
23 jan 2010
Hi forumleden,

Ik heb Antivirus NOD32 van Eset gekocht via de ESET site.
Volgens de installatiehandleiding geinstalleerd, zij vermelden dat je dan eerst de bestaande versie versie die afliep de 29 januari 2010 moest verwijderen aleer je de nieuwe erop kunt zetten. Verder heb ik alle installatie punten nauw gezet doorlopen en dat ging tot zekere hoogte goed. Na het opnieuw opstarten van de PC kwam ik niet meer im Windows.
Opstarten in de Veilige mode, of vorige werkende configuratie bracht mij telkens in het zwarte venster waarin je bovenvermelde opties kon kiezen, maar geen ervan werkte.:evil:

Als leek, niveau 1 zit je dan wel met een groot probleem, en 76 Euro in de beurs lichter en de kosten die ik moet ophoesten bij de PC leverancier waar ik de PC inmiddels heb gebracht.

Ik begrijp niet dat zo'n goed product tijdens het installeren zoveel schade kan aanrichten, en alzo niet wat er fout is gegaan.

De licentie betreft voor 2 jaar en 2 PC's en het grootste probleem dat ik nu ga tegenkomen is de kans dat ook de 2e PC, waarop ik deze post zit te typen, beschadigd gaat worden, Een 2e gang naar de PC leverancier jaagt mij, alleen voor installeren van een virusbeschermer op buitenproportionele kosten.

Beste forumleden, wat kan ik het beste doen bij de installatie van de 2e PC

Groet,
Marconiste

Ik heb m'n twijfels of je probleem wel aan het ESET proggie ligt.
Heb je misschien de verkeerde 32-64 bitversie willen installeren ?

Laatst bewerkt:
Nod32 zal deze schade niet aan je computer toebrengen.
En als er al een nieuwe gratis versie op je computer staat van hetzelfde product dan is het alleen maar nodig om je EAV nummer en je wachtwoord in te geven.
Dan pakt de server van Esset zelf de nieuwe licentie op.

Jammer dat je de software niet via Helpmij.nl gekocht hebt.

virus opgelopen tijdens installatie NOD32

Het gaat hier niet om gratis versies, zowel de oude als nieuw zijn gekocht en volgend maal zal ik de virusbeschermer zeker via Help mij aanschaffen, beste Puppie

Nou heb ik zo'n donkerbruin vermpoeden dat de oorzaak ligt bij de installatie procedure.
Het downloaden van NOD32 vormt geen gevaar, want de oude versie doet zijn werk wat virusinbraak betreft. Ik downloadde zonder direct uit te voeren.!
Als je dan daarna eerst de oude versie van je PC moet verwijderen, zoals vermeldt in de handleiding, staat is de PC onbeschermt tijdens het installeren van de nieuwe versie.
Zou daar het probleem kunnen zitten in het feit dat een virus dat zich dan zonder moeite in de boot sector heeft weten te nestelen.

Toch staat er in de gedownloade handleiding van NOD32 daar geen enkele opmerking en of waarschuwing over.

Graag nog een reactie forumleden, misschien kan ik daar nog wat mee, en nee ik heb de 32 Bit versie op een 32Bit machine trachten te installeren.

ben je van versie 2 naar versie 4 gegaan?
En met gratis bedoel ik de trail versie van nod.
Tijdens verwijderen en opnieuw installeren een virus opgelopen? alles is mogelijk.
Ik doe dat ook regelmatig en heb er gelukkig nog geen last mee gehad.
Maar om je crash aan nod op te hangen denk ik haast niet.

Ik kan uit de vraag niet opmaken welk besturing systeem er wordt gebruikt.
Zelf heb ik wel het grootste probleem gehad na een upgrade van Vista naar Windows 7 om het internet weer op te komen.
Met ESET SMART SECURITY 4 kwam ik zelfs nadat ik de firewall en anti virus had uitgeschakeld met geen mogelijkheid het internet meer op.
Met ESET NOD32 ANTIVIRUS 4 zonder firewall lukt het wel.
Ook herinstalleren na verwijdering hielp niet, zodat ik nu noodgedwongen de Windows firewall maar weer gebruik, ook al heb ik dus betaald voor ESET SMART SECURITY 4 gebruik ik dus ESET NOD32 ANTIVIRUS 4 .

@theo,
ik gebruik Windows 7 met Eset smart Security en heb nu versie 4.0.467.0
werkt als een trein hoor.

nod32 download

Gefeliciteerd dat het wel werkt, maar ik ben niet de enige waar het niet werkt. Toen ik in paniek ben gaan googelen na een middag klooien heb ik de oplossing ook gevonden doordat anderen het zelfde probleem hadden en de oplossing (gelukkig) op internet hebben geplaatst.

en wat is de oplossing dan want dat kan ik je verhaal niet vinden.
of lees ik er overheen.?

Volgens mij is ESET NOD32 en Windows 7 dus geen ideale combinatie, in ieder geval ESET SMART SECURITY 4 kan dus problemen geven.
Hoewel het dus misschien op eenl groot deel van de computers wel probleemloos kan draaien zijn er dus ook gebruikers waar het met geen tien paarden aan de gang te krijgen is.

Laatst bewerkt:
Ondanks de vele reacties heb ik nog geen bevredigend antwoord gekregen, en hoe nu verder. Wel begrijpelijk, omdat een ieder er niet bij is geweest, toen ik de installatie uitvoerde. Voorop gesteld, ik leg het opgetreden probleem ook niet bij ESET.

Om het veilig installeren op de 2e PC, ik heb immers een licentie voor 2 PC's, te bevorderen wil ik advies vragen of bij het installeren van ESET NOD32 ANTIVIRUS 4 op een machine met een Windows OS: XP, je de tijdelijk netwerkverbinding moet verbreken.

Immers tijdens het installeren is (omdat je de vorig werkende virusbeschermer versie moest verwijderen volgens ESET) de PC niet beschermd is.

Samenvattend graag advies:
Netwerk verbinding eruit tijdens de installatie van het gedownloade product.?

Het kan geen kwaad om dat te doen.
Maar je kunt dan ook niet updaten met je nieuwe scanner.
ik zou in je oude versie het nieuwe eav nummer en wachtwoord zetten.
dan kun je weer onbezorgd verder.
Je krijgt dan gewoon je updates binnen.
Heb je versie 2.7 van eset dan zou ik de oude wel verwijderen.
Heb je versie 3 of hoger dan zou ik dat laten staan.

Het kan geen kwaad om dat te doen.
Maar je kunt dan ook niet updaten met je nieuwe scanner.

>>>marconiste: Na installatie natuurlijk wer de netwerksteker er in.

ik zou in je oude versie het nieuwe eav nummer en wachtwoord zetten.
dan kun je weer onbezorgd verder.
Je krijgt dan gewoon je updates binnen.
Heb je versie 2.7 van eset dan zou ik de oude wel verwijderen.
Heb je versie 3 of hoger dan zou ik dat laten staan.

>>>marconiste: Goeie hint, heb versie 3 en laat deze maar in werking n vul dan de actele EAV en password in.
Wacht eerst even het commentaar af van de PC service afdeling bij teruggave van de PC.
Zodra ik alles in orde heb laat ik van mij horen.:thumb:

opgelost, probleem NOD32 antivirus instal probleem

Zoals ik beloofd heb, kom ik nog even terug op mijn probleem.
80 Euro armer, onderzoekskosten en opnieuw installeren, werkt mijn PC weer.
Het reparatie bedrijf ondervond geen problemen bij het installeren van NOD32. Dus daaraan heeft het niet gelegen, waaraan dan wel, ik zou het niet weten.
Ook kon ik probleemloos de 2e PC zelf voorzien van deze virusbeschermer.

Nogmaals bedankt voor jullie respons.:thumb:

Marconiste

Zeer sportief om te vertellen dat het niet aan nod32 ligt.
Ik heb net de eset security op mijn netbook gezet en werkt als een trein.

tja waar het dan aan ligt is nu nog koffiedik kijken.
maar veel plezier er mee.

en denk aan de verlenging van nod32 aan helpmij.nl wij doen je dan een goed voorstel hoor.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan