groot probleem na stroomuitval

Status
Niet open voor verdere reacties.

boris 555

Gebruiker
Lid geworden
22 apr 2001
Ik werd gebeld door een kennis of ik wist wat het zou kunnen zijn dat zijn pc niet meer opstart na dat en in zijn wijk even een stroomonderbreking is geweest ,
ik zij je voeding kan even uitgeschakeld zijn maar na 10 minuten weer even proberen ..maar helaas .ik heb net een andere voeding erin gezet ,hij doet niks ,
wel laat hij een lampje zien wat brand op de voeding,voorts is het zo dat als ik dan de stroom uit schakel met het voedingsblok dan begint zijn aan,en uit knop te flikkeren
(paars lampje) schakel ik weer in dan doet hij dat ook maar voor de rest geen beweging meer .wie heeft er een idee.

het is een HP Pavilion T 470 p4.

alvast bedankt

sjta........dat kan van alles zijn,processor kapot,of mainbord daar zul je toch meerdere dingen moeten uitproberen om er achter te komen.

Beetje moeilijk zo, welk systeem, WinXP - Win 98?
Kabel monitor goed bevestigd?

:)

pc doet het niet meer na stroomstoring

hoi daar

er zit windows xp home op .
de monitor heeft hier in dit geval niks mee te maken ,omdat ik de pc open heb liggen en hij bij voorbaat al niets meer doet ,kabels zitten allemaal vast ,ik heb alles gechekt .
andere videokaart..voeding.geheugen ....en toch geen teken ..teminste !!!totdat je de stroom van de pc haalt ..dan draait het fannetje op de processor heel even ,maar verder gebeurt er niks ,de HD heb ik overgehangen en die start tot op het logo XP moment
en valt dan terug in herstart in een flits tijdens dat opstarten zie je een blauw scherm met een foutmelding erop maar is niet te lezen !!omdat dit zeer snel flitst.
ik probeer vanaf de herstelconsole bij C: te komen maar vraagt om een ADMIN paswoord en dat heeft niemand van die pc .dus kom ik niet verder hier .+het fijt dat hier een half jaar werken aan muziek voor een band opstaat ..dus wil ik koste wat het koste die schijf aan de gang krijgen. dus mocht je nog iedeetjes hebben hoor ik het graag .
de batterij op het MOBO heb ik ook nog vervangen trouwens maar nog niks geen leven .

Hallo

De symptomen die jij beschrijft duiden volgens mij toch op een defekte voeding ...

De originele voeding = waarschijnlijk de ingebouwde zekering defekt door een spanningspiek .

Uw vervangvoeding = vermoedelijk niet pincompatibel of te zwak van vermogen.

P.s.:

Een h.d.d. met x.p. erop geinstalleerd op p.c. "a" werkt niet op p.c. "b" , je zou deze voorlopig kunnen monteren als "slave" om de data te kunnen backuppen.

peter

backuppen

peter
ik heb een pc met winxp klaar en de schijf uit die pc die kapot was in de pc erbij gehangen waar die schijf in zit met xp erop. de ene met xp op master uiteraard en die andere op slave.hij ziet hem wel in het scherm van ''deze computer'' maar als ik hem
aanklik krijg ik een melding dat die schijf niet geformatteerd is ..heb jij een iedee hoe verder nu ....is er goede recovery software die ik erbij moet gaan gebruiken eventueel !!
die schijf uit die kapotte pc was van HP dus wel een schijf waar een recovery partitie op zit ,geeft dit nog problemen toevallig .
ik hoor het wel ..alvast dank :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan