groot probleem xp

Status
Niet open voor verdere reacties.

bvanveen

Gebruiker
Lid geworden
17 apr 2004
Berichten
5
Hoi,

Ik startte gister *16-04-04* me pc opnieuw op. Net na het scherm waarin hij windows XP laad, maar net voor het aanmeldscherm slaat me pc uit en begint ie opnieuw op te starten. Dit herhaalt hij continu. Ik heb al van alles geprobeert, veilige modus e.d. maar werkt allemaal niet. hij blijft uitslaan en opnieuw opstarten. Ik weet het niet meer, jullie misschien wel?
 
Heb je een opstartdiskette W98 of ME?
Daarmee opstarten en kijken of er iets in het BIOS gemeld wordt en anders daarmee naar de veilige modus.
 
Ik begreep niet helemaal of je in veilige modus kunt komen, of dat je het daar niet op kon lossen.

Je zou kunnen proberen in de veilige modus om rechts te klikken op "deze computer" , dan eigenschappen, tabblad geavanceerd, opstart en herstelinstellingen, instellingen, dan vinkje weghalen bij " computer automatisch opnieuw opstarten.

Ik hoop dat je er in veilige modus wel kunt komen en dat het helpt. :)

Of vanuit veilige modus een systeemherstel proberen?
 
Laatst bewerkt:
Hej,

Ik kan helemaal niet in de veilige modus komen. Kan er natuurlijk wel voor kiezen, maar dan slaat ie ook uit! snap er niks van.

groeten

bas
 
Kabels van harddisk al een nagekeken of ze goed zitten?
 
ja he ik gecontroleert. ik heb net van een ander forum vernomen dat de laatste dagen meer mensen last hebben van dit probleem. uitslaan van pc bij windows balk en opnieuw opstarten, veilige modus werkt niet, opstartdiskette werkt niet enz. Zal wel gaan om een nieuw soort virus, ff afw8en. hou me op de hoogte?

groeten bas
 
De kabels zullen wel goed zitten, want anders zou het beginscherm van XP niet eens te zien zijn.

Probeer in "veilige mode met opdracht prompt" te komen en voer dan chkdsk /f uit. Het systeem komt dan met de vraag of bij de volgende keer dat het systeem wordt opgestart chkdsk uitgevoerd moet worden. Beantwoord deze vraag bevestigend(dus met ja). Je kunt het op deze manier altijd even proberen.

Dennis.
 
Laatst bewerkt:
Opstart diskette zou moeten werken anders zit er een virus op je mbr die kun je alleen verwijderen met fdisk/mbr of virus reparatie diskettes.

Je bios al nagekeken of er niets gewijzigd is?
 
Laatst bewerkt:
mbr=?

en waar in het bios moet ik dan vooral naar kijken? heb er nl. niet superveel verstand van.

help me!

groeten bas
 
Ik zou inderdaad de schijf bij een andere schijf hangen en de belangrijkste dingen overzetten. Daarna opstarten met een opstartdiskette (bootvolgorde aanpassen zodat je van de a-drive opstart als hij dit nu nog niet doet) en dan als je de Dos prompt ziet

a:\fdisk /mbr intikken (dan wordt je master boot record opnieuw geschreven)

Let op de spatie tussen fdisk en /mbr.
 
ik heb gedaan wat je zei, maar dit werkte niet.

er stond;

bad command or file name

groeten bas
 
Geplaatst door Tanja1968
Ik zou inderdaad de schijf bij een andere schijf hangen en de belangrijkste dingen overzetten. Daarna opstarten met een opstartdiskette (bootvolgorde aanpassen zodat je van de a-drive opstart als hij dit nu nog niet doet) en dan als je de Dos prompt ziet

a:\fdisk /mbr intikken (dan wordt je master boot record opnieuw geschreven)

Let op de spatie tussen fdisk en /mbr.

Als je inderdaad vanuit de a prompt dat commando en de bijbehorende
argumenten intypt, dan bevat je opstartdiskette geen fdisk. Probeer
anders naar de prompt te gaan v.d. Ramdrive. Dit kan de driveletter d, e en
f zijn. Je moet dat even gaan uitzoeken.

Is fdisk daar niet te vinden, dan moet je fdisk maar even copieren.

Dennis.
 
Ik heb hetzelfde probleem, even het windows XP boot scherm en dan reset het systeem weer.
Ik heb inmiddels een andere HDD erin gedaan en Windows 2000 geinstalleerd, maar de partitie van de Windows XP schijf kan niet worden gelezen. Beide schijven zijn/waren NTFS.
Klik ik bij "deze computer" op de XP schijf dan krijg ik een bericht: "De schijf in station C is niet geformatteerd. Wilt u de schijf nu formatteren?"
De windows XP installatie cd geeft aan dat de partitie onbekend is; dit houdt in niet geformatteerd, beschadigd en/of niet compatible partitie.

Mijn vraag: Is er een programma die de partitie kan herstellen of maken of repareren of fixen????

P.S. Bios vindt HDD normaal, maar de partitie is weg...
Ik kan dus geen bestanden lezen op schijf!

Alvast bedankt,
Sklch
 
Laatst bewerkt:
Gewoon nieuwe partitie aan maken met fdisk
doe eerst fdisk/mbr of gebruik anders madboot kun je
hier downloaden.


Als bijlege fdisk beschrijving
 

Bijlagen

  • fdisk en mbr.doc
    37 KB · Weergaven: 19
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan