groot probleem!!!!!

Status
Niet open voor verdere reacties.

jejes

Gebruiker
Lid geworden
1 sep 2004
Hoi

Nadat ik servicepack 2 heb geinstallerd had ik alleen maar problemen en heb ik xp er weer opgezet.
Nu lijkt het net of mijn hele computer leeggehaald is maar ik denk dat alles er dubbel opzit.
Sommige bestanden kan ik terugvinden in mijn c-schijf.
Weet iemand hoe ik dit weer terug kan draaien?

Gr Jejes

Alles verwijderen (formateren) en xp geheel opnieuw installeren.

Die SJJ

Heel leuk advies SJJ.

Helaas moet ik zeggen dat ik niet zou weten hoe je SP2 eenvoudig kunt deinstaleren als je XP er opnieuw hebt opgezet.

Het lijkt er op dat je hebt gekozen voor "een nieuwe installatie"

Dan lijkt het inderdaad of alles weg is. Je moet ook opnieuw je drivers instaleren.

Als je dat gedaan hebt, heb je het goed gedaan. Helaas moet je nu alles opnieuw instaleren.

De moeilijke weg is:
Boot.ini aanpassen.
Terug naar vorige installatie.
SP2 verwijderen (als dat nog kan)

Eric.

Hoi Eric

Wil je aub precies uitleggen hoe ik dat moet doen??
Zoveel verstand heb ik er niet van.

Gr Jejes

Nadat ik servicepack 2 heb geinstalleerd had ik alleen maar problemen en heb ik xp er weer opgezet

Er is geen andere oplossing mogelijk je kunt eerst nog kunnen proberen om sp2 te verwijderen in software als je hem toevallig gerepareerd hebt maar omdat je een nieuwe installatie hebt gedaan en vermoed dat er nog wat is blijven hangen gewoon formateren en alles opnieuw installeren.

Informatie

@ SJJ

Hij zegt dat hij er twee keer op lijkt te staan, dus heeft hij waarschijnlijk een nieuwe installatie gedaan in een andere map.

Dus kan hij waarschijnlijk nog terug.

Eric.

Kijk eens naar je boot.ini met start-uitvoeren-msconfig (in typen)

multi(o)disk(o)partition(1)\windows="Microsoft XP Home Edition"/fastdetect/noexecute=optin

daaronder opstartopties en daar is alles uit.

Zo zou die volgens mij moeten zijn

[boot loader]
timeout=30
default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS
[operating systems]
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Home Edition" /fastdetect/noexecute=optin

Laatst bewerkt:
bij mij staat dat er ook allemaal,alleen na de fastdetect staat :
/no execute=optin

kan ik dat veranderen?

Kun je gewoon toevoegen, en dan opslaan en opnieuw opstarten kijken wat er gebeurd

ik snap je niet.
bij mij staat hetzelfde als bij jou en ik kan niks toevoegen enz

Gr

Dan moet die goed zijn.
Omdat je een gehele nieuwe installatie gedaan zal alles verwijderd zijn dus ik vraag mij af wat voor bestanden er zijn blijven staan.

in de c-schijf staat alles nog wat ik heb geinstaleerd en de d-schijf ook dus hij heeft niet alles leeggemaakt.
als ik norton wil installeren geeft hij aan dat dit al op de computer staat alleen kan ik het niet vinden.

Gr

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan