Groot probleen!!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Charlotte235467

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
17 jul 2005
Hallo mensen,

Ik weet niet zo heel veel van pc's. Heb een laptop waar veel in staat en waar ik veel mee doe. Nu was ik vanmiddag bezig met een Cd rom en deze begon te happeren en gaf allerlei fout meldingen aan. Ik heb de Cd rom er snel uit gehaald, maar nu zijn al mijn pictogrammen op het bureaublad, plus de meeste van mijn bestanden alleen lezen pictogrammen geworden. Steeds als ik ergens op druk staat er, Windows kan het bestand niet openen en wat ik ook doe, ik kom er niet. Ben nu met veel gedoe wel weer op het net gekomen, maar ik kan mij systeem herstel ook niet openen, komt er op neer dat ik helemaal niks meer kan openen, want alles is alleen lezen en via het net op sporen helpt niet!!

Baal als een stekker, kan iemand mij aub helpen?????

Groetjes

Welkom op helpmij
Heb je windows xp druk dan tijdens opstarten op F8 en kies hier voor veilige modus en probeer hier een systeemherstel te maken.

Je kunt ook in dat F8 menu proberen om de laatst bekende instellingen te kiezen.

Ja dank je wel, heb gedaan wat je zei, tot 3 keer aan toe, steeds een ander herstelpunt genomen, echter is helaas het probleem niet opgelost. Nu staan de pictogrammen wel weer op de juiste manier in het bureaublad, maar het probleem blijft hetzelfde, steeds als ik er op druk, kan het niet geopend worden. MSN Messenger start wel gewoon op, dus via de link naar mijn mail daar kom ik wel op internet, want de explorer opent dus ook niet.

Kan het ergens anders aan liggen, want herstellen haalt blijkbaar weinig uit...

Wat een vreemd probleem heb jij zeg! Het lijkt wel of je hele computer alleen lezen geworden is. Heb je al je documenten en programma's op één schijf, dan wel op één partitie staan? Zo ja, klik dan eens - in veilige modus - rechts op de betreffende schijf of partitie in explorer (dus bijvoorbeeld de C-schijf, als daarop de bestanden en programma's staan die je niet kunt benaderen). Kies "eigenschappen"en kijk daar of hij als "alleen lezen" gemarkeerd is. Als dit inderdaad zo is, haal dan het vinkje eens weg. Waarschijnlijk krijg je dan ook nog de vraag of je ook voor alle submappen dat "alleen lezen" ongedaan wilt maken. Antwoord "ja" en zie of het hiermee opgelost is.

Als je bestanden niet meer weten welk programma ze nodig hebben om te openen:

Als je dubbelklikt op het bestand in deze zip, dan worden all bestandsassociaties in WindowsXP herstelt naar hun standaardwaarden. Ik hoop dat je zipjes kan openen? Zoniet klik je met rechts op deze link en neem je opslaan als en voer je dat in in je register, daarna kan je (hopelijk) terug zipjes openen en dus ook hetgene wat ik in het begin zei, zodat je dat bat-bestand kan runnen. Blijkt het dat je ook dat bat-bestand niet kan runnen, dan download je eerst dit zodat dat dan wel lukt en je het bat-bestand kan uitvoeren zodat de meeste dingen weer met hun normaal programma openen.

Pfff....:( :p
James:)

Dank je wel James. Na heel wat zwoegen en zweten en vloeken, is het nu iig gelukt dat alles weer normaal werkt en niet alleen meer lezen is. Helaas is er wel het een en ander verloren gegaan, maar dat moet dan maar. Bedankt voor jullie hulp!

Geplaatst door Charlotte235467
Dank je wel James. Na heel wat zwoegen en zweten en vloeken, is het nu iig gelukt dat alles weer normaal werkt en niet alleen meer lezen is. Helaas is er wel het een en ander verloren gegaan, maar dat moet dan maar. Bedankt voor jullie hulp!
'K vraag me af wat voor leuks er allemaal op dat cdtje stond.:D

En nu hopen dat het zo blijft werken, het was in ieder geval beter als een format.

Graag gedaan:thumb:

James:)

Geplaatst door James007

'K vraag me af wat voor leuks er allemaal op dat cdtje stond.:D

Jaja, dat vraagt iedereen zich in mijn omgeving af ja..dirty minds:p Maar kan ik alle eerlijkheid zeggen dat het een hele onschuldige Cd rom was, om mijn Theorie B rijexamen te oefenen...was wel een kopie, misschien heeft het daar aan gelegen....

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan