Groot Quicktime / iTunes probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

jente146

Gebruiker
Lid geworden
23 okt 2005
Berichten
50
Hallo,

Ik heb een probleem bij de installatie van Quicktime en Itunes. Het stond eerst wel op mijn computer maar ik kon het nooit updaten omdat ik dan een foutmelding kreeg bij Quicktime. De foutmelding was: 'Er is al een nieuwere versie van Quicktime geïinstalleerd. Deze installatie van Quicktime kan niet worden voorgezet als er al een nieuwere versie van Quicktime is geïnstalleerd.'
Tsja, het feit wil nou dat ik alles er af heb gehaald en heb opnieuw heb geprobeerd maar steeds deze foutmelding. In plaats van gewoon deïnstalleren heb ik ook al het programmaatje dat apple zelf aanwijst als oplossing geprobeerd en Revo uninstaller welke hier op dit forum werd voorgesteld aan iemand met Quicktime problemen. Het helpt allemaal niet! Ik wil m'n computer niet om deze reden gaan formatteren maar ik word wel helemaal gek van het probleem. Ik kan Itunes ook niet meer gebruiken, ondanks mijn systeemherstelpunt voor deze hele actie vind de computer alsnog dat hij Quicktime niet kan vinden. Maar: ik kan het ook niet installeren...
Wie oh wie heeft de oplossing?
 
quicktime install probleem

ik heb hetzelfde probleem!
Weet iemand nog de oplossing???
 
Ik heb ook problemen met QuickTime gehad waardoor iTunes onbruikbaar werd en heb er ook erg lang over gedaan om alles te deinstalleren. Iedere keer bleef er wel wat achter van QuickTime. Ik ben uiteindelijk maar 'brute kracht' gaan gebruiken en dat heeft gewerkt:

- Vanuit config.scherm - software quicktime gedeinstalleerd
- In de windows verkenner gezocht op mappen/bestanden met de namen Apple en Quicktime: alles handmatig verwijderd
- opnieuw opgestart
- RegCleaner gedraaid
- opnieuw opgestart

Toen lukte het wel....
 
Ik heb ook problemen met QuickTime gehad waardoor iTunes onbruikbaar werd en heb er ook erg lang over gedaan om alles te deinstalleren. Iedere keer bleef er wel wat achter van QuickTime. Ik ben uiteindelijk maar 'brute kracht' gaan gebruiken en dat heeft gewerkt:

- Vanuit config.scherm - software quicktime gedeinstalleerd
- In de windows verkenner gezocht op mappen/bestanden met de namen Apple en Quicktime: alles handmatig verwijderd
- opnieuw opgestart
- RegCleaner gedraaid
- opnieuw opgestart

Toen lukte het wel....


Dank voor de reactie!!!
 
Dank voor de reacties, maar helaas... het werkt nog niet :confused: ik had alles van quicktime en apple (en dus ook itunes en safari, updater etc) verwijderd maar hij blijft die foutmelding geven.
 
Ok, dan gaan we nog een stapje verder: handmatig de overgebleven sleutels uit het register halen. Ben je bekend met het register?

- Eerst een backup van het register maken!
- Dan met CTRL-F zoeken op Apple en Quicktime en handmatig alle gevonden sleutels verwijderen.
 
Ik heb het register vrij gemaakt van Quicktime maar het lukt me niet om apple helemaal weg te krijgen. Telkens krijg ik weer een losse sleutel van Apple Mobile Device en ik moet ze één voor één verwijderen maar er komt geen eind aan! Ben er al heel lang mee bezig geweest. Heb ook het programma RegCleaner gebruikt maar die haalt ze blijkbaar ook niet allemaal weg. Een poging om desondanks Quicktime te installeren is weer mislukt.
 
er s al een neiuwere versie.....

Het lukt mij ook niet om het op te lossen. Alles geprobeerd aan register clean programma's, oudere versies van Quicktime geinstalleer; windows install cleaner, enz.
Er blijft de vermelding er is reeds een nieuwere versie van Quicktime geinstalleerd en de installatie wordt afgebroken.
 
Tsja ik heb het inmiddels opgegeven. M'n systeem hersteld naar daar waar er nog een oude versie van Itunes en Quicktime werkte en ik probeer niet meer om iets nieuws te installeren. Heb gezien dat veel meer mensen hetzelfde probleem hebben en er ondanks allerlei hulpprogramma's niet vanaf komen. Misschien gaat apple er zelf ooit nog wat aan doen.
 
Zelfde probleem sinds upgrade naar iTunes 10.7

Sinds eergisteravond houdt de installatie van iTunes (en inmiddels alternatieven) mij bezig en ik zit in dezelfde situatie als hier beschreven. Dit is een oude discussie, maar ik vroeg mij af of iemand een oplossing heeft gevonden?

Ik heb:

- Windows 7 (64 bit)
- de nieuweste iTunes versie (10.7 voor win7 64bit) te installeren, wat faalde (De eerdere versie werkte wel, maar ik dacht, laat ik de update doen... en toen begon alle ellende...). iTunes starte niet op (zie de vele berichten op andere fora)
- iTunes gedeinstalleerd (eerst via Win uninstaller, toen via Geek uninstaller (wat ook de reg doorzoekt, maar blijkbaar niet alles vind)
- via RegCleaner kan ik zien dat er nog een aantal apple gerelateerde reg-entries zijn, maar RegCleaner kan deze niet verwijderen (not allowed acces to the files)
- iTunes opnieuw installeren faalt (welke versie dan ook) want de installer vindt dat er reeds een nieuwere versie geinstalleerd is (wat dus niet klopt)

Inmiddels ben ik zover dat ik echt HEEEEEEL graag gewoon zonder iTunes of wat voor Apple applicaties op mijn PC door het leven wil. Dus heb ik:

- MediaMonkey geinstalleerd (Fantastich programma, zeer intuitief en overzichtelijk voor het organiseren van je muziek library!)
- Om te kunnen syncen met mijn iPad of iPhone heeft MediaMonkey drivers nodig om mee samen te werken: CopyTransDrivers
- De installatie van CopyTransDrivers is afhankelijk (zo lijkt) van een aantal files van de iTunes installer. De MediaMonkey wiki (installer guide: http://www.mediamonkey.com/wiki/index.php/Guide_to_ipod_sync) stelt dat installatie mogelijk is zonder installatie van iTunes... Maar hij faalt.

Ik vermoed dat ik toch iTunes zal moeten installeren. Ook al ga ik het niet gebruiken. Maar puur om de installatie van CopyTransDrivers te faciliteren. En om dat te kunnen zal eerst de registry leegmoeten vrees ik. Iemand tips hoe ik ALLE apple gerelateerde files uit mijn win registries krijg?

Alvast bedankt! Ik begin inmiddels redelijk wanhopig te worden. Wil HEEEEL graag niet mijn computer hoeven formateren en win opnieuw installeren.
 
@AukjeC: Welkom op Helpmij.nl:thumb:

Dit topic is uit September 2008. Niet aktueel meer dus. Tevens is het niet de bedoeling jouw vraag in een andermans topic te plaatsen.
Inmiddels zie ik dat je zelf nu een topic gestart bent.
Daar mag men dan ook verder gaan en deze voorzie ik nu van een slotje.
Succes met je vraag.

Topic AukjeC --> Klik
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan