Groot sterk en goedkoop draadloos netwerk opzetten

Status
Niet open voor verdere reacties.

RobinC

Gebruiker
Lid geworden
6 jul 2012
Ik wil op dit moment thuis een nieuw draadloos netwerk aanleggen, vooral omdat het huidige al 8 of 9 jaar oud is en er onderdelen uit beginnen te vallen, verder reikt de draadloze router ook niet meer tot in onze tuin. Nu zit ik te denken om drie routers te kopen, waarbij 2 als repeater moeten draaien en een als "hoofdpunt", ik vraag me af als dat mogelijk is met deze router: http://www.redcoon.nl/B278707-TP-LINK-TL-WR841ND_Routers (totaal zal ik dan €60,00 kwijt zijn). Verder wil ik ook op 1 repeater een dreambox (voor digitale tv) aansluiten. Graag hoor ik als dit mogelijk is met dit systeem, zo niet hebben jullie dan andere ideeën in deze prijsklasse? Verder is de printer, laptops en mobile telefoons in huis allemaal draadloos met elkaar verbonden. Een goede basis is dus nodig.

Alvast bedankt,
Robin

3routers is beetje over kill hoor 1 router en eventueel 2 acces points zal je veel goedkoper uitkomen hoor waarom een router kopen als je hem als repeater zal gebruiken ?

het merk ken ik nie maar ik ben tevreden van cisco's producten(linksys) is wel wat duurder maar ik vind het de moeite waard. ik heb router accepoint en print server van cisco nu al een jaar of 3 en nog nooit een probleem meegehad

Al mijn huidige netwerkapperatuur is ook van tp link, goede kwaliteit dus. Verder kosten deze routers op dit moment maar €20 per stuk, hier heb ik geen accespoints voor. Maar is het lastig om een router als repeater in te zetten? Er zijn verder geen netwerkkabels in huis aanwezig.

Heb de router uit je link ook gehad en die kwam nog geen meter ver, ook na vervanging niet..

Ik spendeer liever 100 euro aan mijn netwerk.
Maargoed 3 routers.. Serieus overkill

router als repeater instellen is niet zo moeilijk als de firmware goed is ;D ik weet het niet hoe de GUI in elkaar zit van tp link dus je zal dit wel ergens vinden in hun handleiding

koop een cisco router van 150 euro die gigabit ondersteund enzo en je zal veel verder komen dan op jou manier

voor 60 euro heb je geen goede router laat staan 3
de wep interface zal echt slecht zijn dus zeker geen optie

cicso routers zijn nu eenmaal de beste op de markt , en je moet heus geen network engineer zijn om dit in te stellen :D en ze zijn het hun prijs wel waard, en als er ietst niet gaat support is dik in orde

Als je dan toch per se voor dubbeltje op de eerste rang wilt zitten......
TP- link heeft ook access points die als repeater in te stellen zijn.
Werkt beter als 3 routers.
Bedraad is het beste,maarja.

http://nl.tp-link.com/products/details/?categoryid=239&model=TL-WA801ND

Wil je echt op de eerste rang zitten ,moet je eens naar engenius kijken.
Daar zijn access points bij die er 600Mw uitgooien.
Dat is 6 keer zoveel als een normale router.
Moet je onderhand een zendmachtiging voor hebben.
En de buurt zal ook klagen.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan