groot stuk schijfruimte weg

Status
Niet open voor verdere reacties.

Virusbeatbox

Gebruiker
Lid geworden
18 dec 2007
beste,

ik heb sinds vorige week m'n laptop (Dell vostro 1520, 250gb, windows vista business 32-bit) via school aangekocht. Heb office 2007, eclipse, JDK2, ccleaner en trackmania geïnstalleerd. Nu staart op onder m'n c-schijf 162GB van 218GB beschikbaar... Kan dit dat ik door enkel deze programma's te installeren, 46GB kwijt ben? nee toch? :s

graag wat info hierover

Laatst bewerkt:
Haha Indd Missien moet je Effe kijke
Hoe groot een bestand is
Start>Configuratiescherm>Een Programma Verwijderen
Hier kan je zien hoe groot een bestand is je kan ook
Onodige Dinge Verwijderen:thumb:

beste,

ik heb sinds vorige week m'n laptop (Dell vostro 1520, 250gb, windows vista business 32-bit) via school aangekocht. Heb office 2007, eclipse, JDK2, ccleaner en trackmania geïnstalleerd. Nu staart op onder m'n c-schijf 162GB van 218GB beschikbaar... Kan dit dat ik door enkel deze programma's te installeren, 46GB kwijt ben? nee toch? :s

graag wat info hierover
Ik heb even bij mijn C schijf gekeken en ik ben 77 giga kwijt van het beschikbare totaal. Ook ik heb Vista (Ultimate), Office 2007, Ccleaner -> is trouwens héél klein en daarnaast ál mijn software en dat betreft nogal wat. Ook al mijn persoonlijke bestanden: brieven, muziek, plaatjes etc. etc. staan op C dus die 77 giga zijn heel goed verklaarbaar en dientengevolge bij jou mogelijk ook de 46, al zou ik er wel de vraag aan koppelen of de C schijf van jou inmiddels óók al je persoonlijke bestanden bevat, want 46 gig voor Windows en Office is wellicht ietwat aan de hoge kant. Eclipse en JDK2 ken ik niet. Als dat 'monsters' van programma's zijn, dan klopt het allemaal weer wél.

Ik heb even bij mijn C schijf gekeken en ik ben 77 giga kwijt van het beschikbare totaal. Ook ik heb Vista (Ultimate), Office 2007, Ccleaner -> is trouwens héél klein en daarnaast ál mijn software en dat betreft nogal wat. Ook al mijn persoonlijke bestanden: brieven, muziek, plaatjes etc. etc. staan op C dus die 77 giga zijn heel goed verklaarbaar en dientengevolge bij jou mogelijk ook de 46, al zou ik er wel de vraag aan koppelen of de C schijf van jou inmiddels óók al je persoonlijke bestanden bevat, want 46 gig voor Windows en Office is wellicht ietwat aan de hoge kant. Eclipse en JDK2 ken ik niet. Als dat 'monsters' van programma's zijn, dan klopt het allemaal weer wél.

Mijn persoonlijke bestanden bestaan uit hooguit een 10 worddocumenten, geen afbeeldingen, geen muziek of filmpjes niets... eclipse is een programma om java te schrijven, JDK is Java development kit maar zijn niet oh zo groot

Doe de Pepsiproef.............

Ga in de verkenner op de map Windows staan en klik rechts en lees na een aantal seconden de groote af. Doe hetzelfde met Program Files en de verborgen mappen.

Doe de Pepsiproef.............

Ga in de verkenner op de map Windows staan en klik rechts en lees na een aantal seconden de groote af. Doe hetzelfde met Program Files en de verborgen mappen.

voor Windows krijg ik:
Grootte : 12,2 GB
Grootte op schijf : 12,4 GB

voor Program Files:
Grootte : 9,57 GB
Grootte op schijf : 9,77 GB

Vergeet je de swapfile nit, of was die al meegenomen? Een swapfile op een systeem met (bijv.) 3,2 gig ram kan al gauw 5 gig zijn.

Is er op de harde schijf misschien ruimte gereserveerd voor een Recovery Partitie ?

Idd. daar gaan mogelijk weer 5 tot 10 gig en aangezien zo'n recovery verborgen is, zal je de weggelekte gigaatjes ook niet kunnen zien. Dit opgeteld met een eventuele forse swapfile, maakt het plaatje logischer en compleet.

hmm als het nog niet opgelost is
missien beter om je pc maar ens te resetten?

De recovery partitie staat op de D schijf en de D schijf bedraagt 14GB waarvan ik nog 10GB kan gebruiken

En reduceert de grootte, c.q. de beschikbare ruimte op de C:-schijf , met 14 GB.

Probleem lijkt me opgelost.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan