Groot TFT scherm als TV gebruiken

Status
Niet open voor verdere reacties.

marno

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
16 jul 2005
All,

Iemand toevallig een systeem gezien om je TFT scherm om te bouwen naar een TV(een soort van TV receiver ofzo ) ??
Dit omdat ik een mooi en groot TFT scherm heb liggen die ik als TV wil gebruiken zonder tussenkomst van een PC/Thinkpad....

iemand een idee ??

Meer info over je TFT zou welkom zijn. Welk merk, welke ingangen ed....

Je zult in ieder geval een tuner nodig hebben, maar dan een met een Sub-D uitgang

Die zijn er, bv deze.
Ik weet niet of deze in nederland te krijgen is en hoe veel i dan zou kosten (deze is tussen de 130 en 180 dollar).
Ik vermoed dat er ook nog wel andere fabrikanten zijn die een soort gelijk product hebben.

Ik denk dat je een goede kans maakt bij een (grote) winkel in camper en kampeerartikelen.
Maar waarschijnlijk ook wel via een PC winkel te kopen of te bestellen.

Laatst bewerkt:
Geplaatst door Withaar
Je zult in ieder geval een tuner nodig hebben, maar dan een met een Sub-D uitgang

Die zijn er, bv deze.
Ik weet niet of deze in nederland te krijgen is en hoe veel i dan zou kosten (deze is tussen de 130 en 180 dollar).
Ik vermoed dat er ook nog wel andere fabrikanten zijn die een soort gelijk product hebben.

Ik denk dat je een goede kans maakt bij een (grote) winkel in camper en kampeerartikelen.
Maar waarschijnlijk ook wel via een PC winkel te kopen of te bestellen.

Daarom ook mijn vraag, welke inputs hij heeft op de TFT. Als daar bvb. een composite ingang is kan het via een videorecorder, DVD recorder, moet hij geen extra kosten maken.

All,

op de site avermedia.nl is wel wat te vinden omtrent mijn issue...(van coax naar VGA aansluiting, zonder pc)
en op de vraag welke ingangen ik heb, dat is een vga(blauw) en nog een vreemd ingangetje(wit)
(IBM 17" TFT)

Heb je boxen in je TFT, anders moet je ook nog kijken hoe je geluid krijgt.
Het zou goed kunnen dat de witte aansluiting voor het geluid is.
Losse boxjes (met voeding) lijst me echter een beter oplossing als je ook nog van het geluid wilt genieten.

Hier nog een alternatief als je bv een video recoder kunt gebruiken als tuner.
Dit kastje zorgt er voor dat het composite signaal omgezet wordt naar VGA.

moet inderdaad ook nog luidsprekertjes regelen, maar daar had ik zelf ook al aan gedacht...
er zit in zo´n tv tuner ook een audio uitgang!
thanks people !

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan